ارتوپد فنی در آمبولی در تهرانسر ، که یک عارضه شایع در میان بیماران ارتوپدی است، می تواند نقش موثری ایفا کند. به خصوص در افراد مسن و بیمارانی که تحت جراحی های ارتوپدی قرار گرفته اند احتمال آمبولی بالاست. در قدم اول باید سعی کرد از ایجاد آمبولی جلوگیری شود. زیرا عارضه ای خطرناک محسوب می شود و حتی خطر مرگ دارد. کارهای مختلفی برای جلوگیری از این عارضه انجام می گیرد. اما برای گرفتن حداکثر نتیجه لازم است این درمان ها به طور همزمان به کار برده شوند. در اینجا می خواهیم به نقش ارتوپد فنی در پیشگیری از آمبولی صحبت کنیم.

آمبولی چیست؟

قبل از این که در مورد تاثیرات ارتوپد فنی در آمبولی در تهرانسر صحبت کنیم، لازم است با خود این عارضه آشنا شویم. در اثر شرایطی گاهی داخل رگ های خونی، لخته ای ایجاد می شود. حالا ممکن است این لخته خون از طریق رگ ها داخل بدن حرکت کنند. در ادامه می توانند به ارگان های مختلفی وارد شده و در آنجا ساکن شوند. به این طریق جریان خون ورودی به آن ارگان را مسدود می کنند. در نهایت سبب نرسیدن اکسیژن به سلول های آن ناحیه شده و به این طریق سلول ها می میرند.

همان طور که مشخص است این یک عارضه خطرناک و جدیست که حتما باید از آن پیشگیری شود. در صورت عدم رسیدگی و بی توجهی می تواند عوارض جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.

ارتوپد فنی در آمبولی در تهرانسر

وسایل کاربردی ارتوپد فنی در آمبولی در تهرانسر برای پیشگیری از آن

همان طور که گفته شد، در پیشگیری یا درمان آمبولی از روش های مختلفی می توان استفاده کرد. روش دارویی آن شامل استفاده از داروهای ضد انعقاد خون مانند هپارین و وارفارین است. در صورت صلاح دید پزشک این داروها برای فرد تجویز می شوند. اما روش غیر دارویی آن به نقش ارتوپد فنی و درمان های دستی  مانند ماساژ و کشش بر می‌گردد.

از وسایلی که برای پیشگیری از آمبولی استفاده می شوند می توان به دستگاه و جوراب فشاری(جوراب واریس) اشاره کرد. این وسایل برای اطمینان از عدم جمع شدن خون در پاها تجویز می شوند. عملکرد این وسایل ارتوپد فنی در آمبولی در تهرانسر ایجاد یک فشار متناوب است. دستگاه فشاری از کاف هایی تشکیل شده که دور اندام بسته می شوند. سپس داخل این کاف پر از هوا شده و اندام را فشار می دهند. جوراب واریس هم همین نقش را به شیوه ای متفاوت ایفا می کند. در نهایت هر دوی آن ها سبب می شوند جریان خون از در رگ ها افزایش پیدا کند. بنابراین از ایجاد لخته خون و عوارضی که در پی دارد جلوگیری می شود.

ارتوپد فنی در آمبولی در تهرانسر ؛کاربرد ارتوپد فنی در واریس به چه صورت است؟

دو استراتژی اصلی در تجویز ارتزها و وسایل درمانی واریس و یا پیشگیری کننده از عوارض ثانویه آن وجود دارد:

  • کاهش فشار وارده بر پا
  • اعمال فشار یک دست و مداوم بر روی محل آسیب دیده

ارتزها کمک می کنند تا استخوان ها و ماهیچه های پا در یک موقعیت صحیح بیو مکانیکی قرار گیرند. اگر فرد مدت زمان طولانی می ایستد، لازم است با اصلاح وضعیت اسکلتی-عضلانی استرس وارده بر اندام کاهش داده شود. به این وسیله عملکرد پا بهبود یافته و در نتیجه درد و سایر عوارض جانی واریس کاهش میابند.

ارتوپد فنی در واریس برای اعمال فشار، یک جوراب فشاری یا دستگاه فشرده کننده بادی تجویز می کند در ابتدا باید گردش خون فرد  بررسی شود تا مطمئن شوند که این روش برایش مناسب است یا نه. جوراب های فشاری(جوراب واریس) به طور تخصصی برای فشردن مداوم پاها برای بهبود گردش خون طراحی شده اند. آنها اغلب در ناحیه مچ پا محکم تر هستند و با بالاتر رفتن از پا به تدریج شل می شوند. این روش خون را ترغیب می کند که به سمت بالا و به سمت قلب جریان یابد. به این صورت از بازگشت به عقب خون جلوگیری شده و وضعیت فرد بهبود میابد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر لینک زیر را مطالعه فرمایید.

ارتوپد فنی در واریس در تهرانسر

وسایل ارتوپد فنی در آمبولی در تهرانسر برای چه کسانی کاربرد دارند؟

برخی افراد بنا به شرایطی ممکن است بیشتر در معرض خطر ابتلا به آمبولی قرار داشته باشند. در چنین شرایطی معمولا درمانگر استفاده از وسایل فشاری را برای آن ها تجویز می کند. موقعیت هایی که فرد را نیازمند وسایل فشاری برای پیشگیری از آمبولی می کنند شامل:

  • قرار گرفتن تحت عمل جراحی
  • هر آسیبی که حرکت را محدود کند. مثل سکته
  • سفرهای طولانی مدت که باعث بی تحرکی در یک بازه زمانی نسبتا طولانی می شوند
  • آسیب عمقی به عروق
  • اختلالات خونی ارثی که خطر لخته شدن را افزایش می دهندکه مداخلات ارتوپد فنی در آمبولی در تهرانسر از بروز این خطر پیشگیری می کند.
  • بارداری
  • عوارض درمان سرطان
  • سیگار کشیدن
  • چاقی
  • سن بالا

منابع:

  1. medbroadcast.com
  2. hopkinsmedicine.org

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *