ارتوپد فنی در واریس در تهرانسر با تاثیر گذاری بر جنبه های مختلفی می تواند جهت بهبود وضعیت بیماران کمک کننده باشد. به منظور پیشگیری از واریس، درمان آن و جلوگیری از بروز عوارض ثانویه وسایل و ارتزهای خاصی وجود دارند. پزشک بنا به علت ایجاد واریس و وضعیت ناحیه مبتلا، وسیله یا ارتز مناسب را تجویز می کند. اما در شرایط پیچیده تر ممکن است انجام عمل جراحی یا روش هایی مثل درمان با لیزر را پیشنهاد شود. برای اینکه با نقش ارتوپد فنی در درمان واریس آشنا شوید با ما همراه باشید.

علت بروز واریس و درمان آن

واریس هنگامی به وجود میاید که دریچه های کوچک داخل رگ ها به درستی کار نکنند. ارتوپد فنی در واریس این وضعیت را به روش های مختلفی تعدیل کرده و علائم را کاهش می دهد.

در یک رگ سالم، خون به آرامی به قلب جریان می یابد. به وسیله تعدادی دریچه کوچک از بازگشت خون به عقب جلوگیری می شود. اگر دریچه ها ضعیف شده یا آسیب ببینند، خون می تواند به عقب جریان یابد و در رگ جمع شود. در نهایت باعث تورم و بزرگ شدن آن رگ و بروز واریس شود. فاکتورهای خاصی می توانند احتمال ابتلا به واریس را افزایش دهند، مانند:

  • واریس داشتن یکی از اعضای نزدیک خانواده
  • بالا رفتن سن
  • داشتن اضافه وزن
  • داشتن شغلی که شامل ایستادن طولانی مدت باشد
  • بارداری
  • شیوع بیشتر در زن ها

ارتوپد فنی در واریس در تهرانسر

ارتوپد فنی در واریس در تهرانسر چه زمانی شروع به انجام مداخله می کند؟

واریس همیشه به درمان نیاز ندارد. اگر واریس باعث ناراحتی فرد نمی شود، ممکن است نیازی به اقدام خاصی نباشد. درمان واریس معمولاً فقط برای موارد زیر ضروری است:

  • تسکین علائم در صورتی که رگ های واریسی باعث درد و ناراحتی می شوند.
  • درمان عوارضی مانند زخم پا، تورم یا تغییر رنگ پوست
  • برخی از افراد به دلایل زیبایی تحت درمان قرار می گیرند.

همزمان با بستن وسایل و ارتزهای درمان واریس، آموزش های خود مراقبتی در خانه نیز به فرد داده می شود. تمریناتی از جمله:

  • ورزش منظم
  • اجتناب از ایستادن به مدت طولانی
  • بالا نگه داشتن منطقه آسیب دیده هنگام استراحت

کاربرد ارتوپد فنی در واریس در تهرانسر به چه صورت است؟

دو استراتژی اصلی در تجویز ارتزها و وسایل درمانی واریس و یا پیشگیری کننده از عوارض ثانویه آن وجود دارد:

  • کاهش فشار وارده بر پا
  • اعمال فشار یک دست و مداوم بر روی محل آسیب دیده

ارتزها کمک می کنند تا استخوان ها و ماهیچه های پا در یک موقعیت صحیح بیو مکانیکی قرار گیرند. اگر فرد مدت زمان طولانی می ایستد، لازم است با اصلاح وضعیت اسکلتی-عضلانی استرس وارده بر اندام کاهش داده شود. به این وسیله عملکرد پا بهبود یافته و در نتیجه درد و سایر عوارض جانی واریس کاهش میابند.

ارتوپد فنی در واریس برای اعمال فشار، یک جوراب فشاری یا دستگاه فشرده کننده بادی تجویز می کند در ابتدا باید گردش خون فرد  بررسی شود تا مطمئن شوند که این روش برایش مناسب است یا نه. جوراب های فشاری(جوراب واریس) به طور تخصصی برای فشردن مداوم پاها برای بهبود گردش خون طراحی شده اند. آنها اغلب در ناحیه مچ پا محکم تر هستند و با بالاتر رفتن از پا به تدریج شل می شوند. این روش خون را ترغیب می کند که به سمت بالا و به سمت قلب جریان یابد. به این صورت از بازگشت به عقب خون جلوگیری شده و وضعیت فرد بهبود میابد.

چه کسانی به خدمات ارتوپد فنی در واریس در تهرانسر نیاز دارند:

گروه اول از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی  نیاز دارند عبارتند از: افرادی که دارای مشکلات پا درد، زانودرد، کمردرد، صافی کف پا، عقب زدگی زانو، بدشکلی پا و کسانی که پا، دست، چشم و گوش خود را ازدست داده اند و نیاز می باشد برایشان وسیله ای ساخته شود.

گروه دوم  از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی نیاز دارند عبارتند از: کسانی که دارای معلولیت های مختلف هستند مانند افراد ضایعه نخاعی، فلج اطفال، جانبازان گرانقدر، افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، افراد مبتلا به فلج مادرزادی و …..

گروه سوم  از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی  نیاز دارند عبارتند از: کسانی که به صورت اورژانسی مراجعه می کنند  و دچار حادثه شده اند مانند: تصادف، پرت شدن از ارتفاع و… که نیاز فوری به وسایل کمکی و تثبیتی دارند.

 

منابع:

  1. nhs.uk
  2. walkezstore.com

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *