ساخت آرنج بند طبی می تواند برای طیف وسیعی از افراد کاربرد داشته باشد. آسیب آرنج در تعداد زیادی از ورزشکاران دیده می شود. حتی آسیب های آرنج می تواند باعث آزار افرادی شود که فقط به فعالیت بدنی تفریحی و نه حرفه ای مشغول هستند. گاهی اوقات این آسیب ها در نتیجه شرایطی پیش می آید که حتی مربوط به فعالیت بدنی شدید هم نیستند.

البته فراموش نکنید بهبودی آسیب های آرنج بسیار دشوار است. استفاده از آرنج بند طبی می تواند روند بهبودی را موثرتر کند.  طراحی و ساخت انواع آرنج بند توسط متخصص ارتوپد فنی صورت می گیرد. به این ترتیب، آرنج بند اغلب ابزاری مهم برای تکمیل سایر روش های تسکین درد و بهبودی محسوب می شود.

در این مطلب به انواع آرنج بند طبی، مراحل ساخت و فواید این وسیله پزشکی می پردازیم. با ما همراه باشید.

ساخت آرنج بند طبی

آرنج بند طبی چیست؟

آرنج بندهای طبی نوعی حمایت کننده های دست هستند که برای جلوگیری از آسیب های احتمالی در ورزشکاران و در حین فعالیت های شدید و کمک به بهبود بیمار بعد از عمل های جراحی در ناحیه دست مورد استفاده قرار می گیرند. این وسیله پزشکی تاثیر چشمگیری در درمان و کاهش درد در افراد مبتلا به مشکلات ارتوپدی در این ناحیه دست دارد.

آرنج بند معمولاً در تسکین علائم بیماری های دردناک این ناحیه مانند تنیس البو و آرنج گلف باز بسیار موثر عمل می کند. آرنج بندها معمولاً از یک ماده نرم و الاستیک ساخته می شوند که دور مفصل آرنج پیچیده شده و از تاندون های آسیب دیده محافظت می کند.

توجه داشته باشید که چندین نوع بریس مختلف برای آرنج وجود دارند. اکثر آن ها یک سطح برجسته ایجاد می کنند که به عضلات آسیب دیده اجازه تکیه و بهبودی می دهند. زمانی که مقداری فشار از روی عضلات آرنج برداشته می شود، اجازه بهبودی به این ناحیه داده می شود. ساخت آرنج بند طبی به صورت اختصاصی به شما اجازه می دهد که با کاهش درد بر آسیب های چالش برانگیز در این ناحیه غلبه کنید.

چه زمانی از آرنج بند استفاده می شود؟

در پاراگراف های بالا اشاره کردیم که برای طراحی و ساخت انواع آرنج بند بایستی به توصیه پزشک یا فیزیوتراپیست خود عمل کنید. در مرکز طراحی و ساخت انواع آرنج بند طبی در تهران (کلینیک طراوت تهرانسر) کلیه مراحل با نظارت مستقیم و ارزیابی پزشک و متخصص صورت می گیرد.

اگر چنانچه ورزشکار هستید و از آسیب های ناحیه دست رنج می برید و یا پس از عمل جراحی هستید و برای بهبود سریع تر نیاز به استفاده از بریس دارید، می توانید از خدمات ویژه این مرکز با ساخت آرنج بند طبی به صورت اختصاصی استفاده کنید.

افرادی که دارای مشکلات پا درد، زانودرد، کمردرد، صافی کف پا، عقب زدگی زانو، بدشکلی پا رنج می برند و نیاز به ساخت انواع بریس دارند هم می توانند از خدمات واحد ارتوپد فنی تهرانسر استفاده کنند.

جمع بندی

در این مطلب اشاره کردیم، آرنج بند ممکن است برای کمک به حمایت از تاندون‌های آرنج توصیه شود، در نتیجه فشار و تنش روی این تاندون‌ها کاهش یافته و التهاب تسکین داده می شود. همواره به یاد داشته باشید آرنج بند مناسب بایستی احساس نرم و راحتی داشته باشد. اگر چنانچه تغییر رنگ پوست و یا سوزش مشاهده کردید احتمالاً خیلی سفت است.

امید است با مطالعه این مطلب به ضرورت در انتخاب، طراحی و ساخت آرنج بند طبی در مراکز معتبر مانند مرکز توانبخشی طراوت در غرب تهران پی برده باشید. برای هرگونه دریافت اطلاعات و پاسخ به سوالات شما، راه های ارتباطی با کارشناسان و متخصصین این مرکز راهگشای شماست.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *