کفی طبی در تهرانسر می تواند اثرات مثبت بسیاری را برای فرد سبب شود. در برخی موارد ممکن است، لازم شود درتمام طول روز از آن استفاده شود. شاید  فکرکنید تنها فایده آن برای پا است ولی درحقیقت می تواند، مزایای بی شماری را برای پا و همچنین سایر اعضای بدن فراهم کند. این به دلیل گستردگی ساختاری در پا است که به تنظیم حرکت کل بدن کمک می کند. وقتی وضعیت پا بهبود یابد، تغییرات زیاد در بدن اتفاق می افتد که می تواند در طولانی مدت به نفع کل بدن تمام شود. بنابراین کفی های طبی اغلب به عنوان بخش اولیه برنامه های درمانی جامع برای افرادی که دچارمشکلاتی در پایشان هستند توصیه می شود. این موارد توسط ارتوپد فنی در تهرانسر ساخته می شوند.

کاربرد انواع کفی طبی در تهرانسر چیست؟

کفی طبی انواع مختلفی دارد که بسته به مشکل پا و با تشخیص متخصص ارتوپدفنی در تهرانسر، مناسب ترین نوع از آن تجویز می شود. امروزه تنوع کفی های طبی بسیار بالاست. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کفی پشتیبان قوس کف پا
  • کفی ژله ای
  • کفی اورتزی داخل کفش
  • کفی تسهیل کننده راه رفتن
  • کفی جاذب ضربه
  • کفی CNC که براساس نتایج اسکن کف پا برای بیمار ساخته می شود.

فایده تجویز کفی طبی در تهرانسر در حمایت ازقوس کف پا

کفی طبی در ، ارتوپدفنی در تهرانسر

حمایت ازقوس کف پا بزرگترین مزیت استفاده‌ از کفی طبی برای درمان صافی کف پا است. نیروی حمایتی که به قوس پا وارد می شود از صاف شدن آن جلوگیری می کند. به این معنی که هنگام راه رفتن، پاها دیگر روی زمین صاف نمی شوند. در نتیجه در حالی که قوس پا افزایش می یابد، پاها نیز متمایل به درست گام برداشتن می شوند. قوس پا نقش مهمی در جذب نیروهایی که در اثر برخورد پا با زمین، به آن وارد می شود، دارد. اهمیت این امر به خصوص در حین پریدن و دویدن مشخص می شود. اگر همزمان  با استفاده از کفی مخصوص، برنامه توانبخشی تقویت قوس پا مانند کاردرمانی به کاربرده شود، نتایج سریعتر مشخص می شوند. تمرینات برای افزایش قدرت عضلات ایجاد کننده قوس طراحی شده است، تا از صاف شدن آن درحین راه رفتن جلوگیری کند.

ساخت کفی طبی با اسکن

کفی طبی می تواند در کاهش احتمال ایجاد مشکلات ثانویه کف پا کمک کننده باشد. مشکلاتی مثل درد، ورم، ایجادمیخچه و خار پاشنه. چنین شرایطی غالباً با الگوهای نادرست حرکت پا همراه است. به منظور درک بهتر این موضوع به طور مثال ورم کف پا را درنظربگیرید. هنگامی که قوس پا در اثر تورم صاف می شود، رباط فاشیای کف پا نیز، بیش از ظرفیتش کشیده می شود که می تواند مشکلات ثانویه بسیاری برای فرد ایجاد کند. در این مرکز ساخت کفی طبی با اسکن انجام می شود

بهترین مرکز ساخت کفی طبی

همان طور که گفته شد،از کفی های طبی هم برای محافظت و هم برای درمان پا استفاده می شود. استفاده از کفی احتمال بروز شرایط دردناک در آینده را کاهش می دهد. از کاربردهای مهم کفی طبی، کاهش درد درحین راه رفتن، دویدن و به طور کلی فعالیت کردن است. همچنین سبب می شود تا حرکات پاها و سایر اندامها درحین راه رفتن به درستی انجام شود. از فواید دیگر آن نیز می توان به اصلاح وضعیت بدن و پاها هنگام ایستادن اشاره کرد. که در مجموع سبب می شود پاها، و به دنبال آن کل بدن در وضعیت مناسبی قرار بگیرند.

گاهی تنها استفاده از کفی های طبی نمی تواند پاسخ گوی نیازهای ارگونومیکی و آناتومیکی پا باشد. بنابراین در چنین مواردی، متخصصان ارتوپدفنی در تهرانسر به دنبال تجویز کفش طبی و یا … در کنار کفی طبی می باشند.

استفاده از کفش طبی در تهرانسر در چه مشکلاتی سودمند خواهد بود؟

شاید فکر کنید کفش های طبی در تهرانسر فقط برای درمان صافی کف پا استفاده می شوند. اما در حقیقت آن ها می توانند به رفع مشکلات زیادی کمک کنند. برخی بیماری های مربوط به پا که می توان از کفشهای  طبی در روند درمانشان استفاده کرد:

  • انگشت چکشی

این مشکل سبب ایجاد درد در مفصل میانی انگشت پا می شود. و به ناچار به سمت پایین خم می شود.

  • صافی کف پا

یک بیماری رایج که باعث می شود قوس کف پا از بین برود. و در نتیجه کف پا کاملا با زمین تماس پیدا کند.

  • تورم کف پا و کفش یا کفی طبی در تهرانسر

وضعیتی که منجر به درد در پاشنه پا می شود. که این ناشی از کشیده شدن بافت همبند نواری شکلی است که پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند.

  • درد پنجه پا

به سبب ایجاد فشار مداوم روی پنجه پا ایجاد می شود. و در زنانی که مرتباً کفش تنگ یا پاشنه بلند می پوشند شایع است.

منابع:

  1. mass4d.com
  2. bauerfeind.com

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کفش های طبی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کفش طبی در تهرانسر

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *