کفش طبی در تهرانسر یکی از ابزارهای درمانی است که می تواند بر سلامت کل بدن تأثیر بگذارد. بسیاری از مردم از مشکلات پا رنج می برند. و تصور نمی کنند که این ممکن است باعث اختلالات دیگری شود. از صافی کف پا گرفته تا مماس شدن سطح داخلی پا با زمین و کمر درد. بیماری های زیادی وجود دارد که با استفاده روزانه از کفش های طبی  مناسب که توسط متخصص ارتوپد فنی در تهرانسر ساخته شده است، می توان آن ها را تسکین داد یا برطرفشان کرد.

استفاده از کفش طبی در تهرانسر در چه مشکلاتی سودمند خواهد بود؟

شاید فکر کنید کفش های طبی در تهرانسر فقط برای درمان صافی کف پا استفاده می شوند. اما در حقیقت آن ها می توانند به رفع مشکلات زیادی کمک کنند. برخی بیماری های مربوط به پا که می توان از کفشهای  طبی در روند درمانشان استفاده کرد:

  • انگشت چکشی

این مشکل سبب ایجاد درد در مفصل میانی انگشت پا می شود. و به ناچار به سمت پایین خم می شود.

  • صافی کف پا

یک بیماری رایج که باعث می شود قوس کف پا از بین برود. و در نتیجه کف پا کاملا با زمین تماس پیدا کند.

  • تورم کف پا و کفش طبی در تهرانسر

وضعیتی که منجر به درد در پاشنه پا می شود. که این ناشی از کشیده شدن بافت همبند نواری شکلی است که پاشنه را به انگشتان پا متصل می کند.

  • درد پنجه پا

به سبب ایجاد فشار مداوم روی پنجه پا ایجاد می شود. و در زنانی که مرتباً کفش تنگ یا پاشنه بلند می پوشند شایع است.

کفش طبی در تهرانسر ، ارتوپدفنی تهرانسر

فواید استفاده از کفش طبی در تهرانسر چیست؟

در بسیاری از موارد، درمان مشکلات پا سبب رفع یک سری از مسائل دیگر هم می شود. به طور مثال اصلاح وضعیت پا می تواند به درمان مشکلات مفصل را، کمر درد و پا درد کمک کند. یکی از راهکارهای درمانی مهم استفاده از کفش های طبی است. این کفش ها از پا حمایت می کنند. همچنین فشار را از برخی نقاط خاص بر می دارند و در کل پا تقسیم می کنند. در ادامه کاربرد کفش های طبی را بررسی میکنیم.

پشتیبانی همه جانبه از پا در ارتوپدفنی در تهرانسر

بدون حمایت مناسب، پا مستعد بیماری های دردناکی خواهد بود. از جمله ورم یا صافی کف پا. که این ها تحرک را مختل کرده و سبب ایجاد ناراحتی می شوند. کفش طبی می تواند از انحراف پا نیز جلوگیری کند. این کفش ها با حمایت کلی که ایجاد می کنند، سبب اصلاح دفورمیتی های پا نیز می شوند. و هرچه وضعیت اصلاحی زودتر و مداوم تر انجام گیرد، درد و مشکلات ثانویه برای فرد کمتر می شود.

بهبود جریان خون به وسیله کفش طبی در تهرانسر

 

بزرگترین مشکل در بیماری های مربوط به پا، صرفا دردی که حس می شود نیست. مشکلات جریان خون که گاهی هم سبب بی حسی می شود می تواند بسیار دردسر ساز باشند. بیماران دیابتی بیشتر آن را تجربه کرده اند. با استفاده از کفشهای طبی می توان از عوارض جدی اختلال در جریان خون پیشگیری کرد. این کفش ها مانع تجمع فشار در یک نقطه از پا می شود. به این صورت از تجمع خون در یک نقطه و نارسایی جریان خون به نقاط دیگر جلوگیری می شود.

بهبود تحرک در ارتوپدفنی در تهرانسر

بیماری های پا به علت درد، ورم و دفورمیتی هایی که سبب می شوند، در تحرک روزمره فرد اختلال ایجاد می کنند. در بسیاری از این بیماران کلید بازگشت به سطح تحرک عادی، استفاده از کفشهای طبی است. بالشتک هایی که در این کفش ها تعبیه می شود، درد را کاهش می دهد. بنابراین می تواند راحتی و تحرک آزاد را به بیماران برگرداند.

مهمترین استانداردهای کفش چیست؟

  • پاشنه کفش:

داشتن پاشنه های محکم و ارتفاع مناسب پاشنه، یکی از مسائل مهم در انتخاب کفش است. این امر ثبات پا را هنگام راه رفتن افزایش می‌دهد و خطر لیز خوردن را نیز کاهش می‌دهد.

  • کف کفش:

اینکه کف کفش از مواد لغزنده نباشد؛ در انتخاب کفش و کفی طبی خلیج فارس در تهرانسر، خیلی مهم است. چون در غیر این صورت، امکان لغزش و سقوط فرد وجود دارد. همچنین پایه کفش باید عریض باشد.

  • کمربندهای کفش:

ممکن است کفش دارای بندکفش، چسب یا نوار باشد. این امر مهم است که کفش محکم بسته شود تا از افتادن و شیرجه رفتن فرد هنگام راه رفتن جلوگیری شود و حمایت‌های لازم را فراهم سازد. ولی کفش نباید زیاد هم تنگ باشد؛ چون این امر هم باعث مشکلات دیگری در آینده خواهد شد.

  • راحتی کفش:

راحتی کفش نیز امری بسیار مهم است. باید فرد در انتخاب آن دقت فراوان بکند.

کفش و کفی طبی خلیج فارس در تهرانسر به این امر توجه میکند که مشکلات رایج در پوشیدن کفش مسئله مهم دیگری است که توسط بسیاری از مراجعان گزارش شده است. بسیاری از افراد با پوشیدن کفش نامناسب  با این مشکل مواجه هستند و این کفش ها خطر افتادن را نیز افزایش می دهند.

وسیله‌ای تطابقی کمکی مانند وسایل دسته بلند مخصوص پوشیدن جوراب و کفش به حل این مشکلات کمک می‌کند.

مطالعه در مورد پاشنه کفش نشان داده است که نامناسبی پاشنه کفش می تواند تاثیرات منفی روی سیستم اسکلتی عضلانی داشته باشد. ارتوپدفنی خلیج فارس در تهرانسر (شماره۲)  بیان میکند که ممکن است فرد دچار رگ به رگ شدگی مچ پا و کمردرد می شود.

 انواع کفش های طبی : کفش طبی زنانه ، کفش طبی مردانه

کفش های طبی برای حمایت پا و مچ پا طراحی شده است. آنها معمولاً برای استفاده‌ی خاص طراحی شده اند مثلا کفش هایی برای کودکان فلج مغزی طراحی شده است.

انواع مختلفی از طراحی ها و ویژگی های کفش های طبی وجود دارد که آنها را از کفشهای دیگر متمایز می‌کند که در ادامه به معرفی برخی از آنها می پردازیم:

  • پهنای اضافی و انتخاب های بیشتر سایز:

چون ویژگی‌های پای هر فرد خاص خود فرد است؛ کفش و کفی طبی خلیج فارس در تهرانسر این نکته را به فرد یادآور میشود که بیشتر برند کفش های طبی شامل سه پهنای اصلی( تنگ، معمولی و عریض) و سایر سایزهای مختلف می باشد.

کفش‌هایی با کف بلندتر:

افرادی که مشکلات جلوی پا مانند پای چنگکی را تجربه می‌کنند به کفش های عمودی تر نیازمند می‌باشند.

  • بستن آسان کفش:

بیشتر کفشهای طبی دارای سیستم حلقه و قلاب هستند که بستن آن را برای فردی که در حرکت و عملکرد محدودیت دارد؛ آسان‌تر می‌کند.

  • یکپارچگی جلوی کفش:

در کفش های طبی بخش‌هایی که باعث فرسایش پا می‌شود حذف شده‌اند .

  • پاشنه حمایتی و محکم:

کفش و کفی طبی خلیج فارس(شماره۲) در تهرانسر، پاشنه های محکم برای بخش عقبی پا دارند.

کفش و کفی طبی خلیج فارس در تهرانسر ؛  فواید کفشهای طبی:

کفش های طبی می‌تواند باعث رشد صحیح و پیشرفت وضعیت بدن شوند. کفش طبی باعث می‌شوند که فرد همچنان تحرک داشته باشد، احساس درد نکند و باعث بهبود سلامت فرد می‌شود. معمولاً کفشهای طبی برای تغییر شیوه راه رفتن برخی افراد ضروری هستند. مثلا اگر فردی روی انگشت پا بیشتر از پاشنه فشار وارد می‌کند کفش طبی باعث می‌شود که احساس درد هنگام راه رفتن و کشیده شدن پا رفع شود.

 چگونه بفهمیم که به کفش طبی نیاز داریم؟

بیشتر مراجعان زمانی به کفش و کفی طبی خلیج فارس در تهرانسر احساس نیاز می کنند ؛ که دچار مشکلاتی در پا و مچ پا می شوند که این مشکلات باعث درد و تغییر شیوه راه رفتن در فرد می‌شود

 کفش های طبی چگونه عمل میکند؟

کفش های طبی برای پای هر فرد کاملاً تعدیل و مناسب‌سازی شده اند. بیشتر کفش های طبی با پا و مچ پا تنظیم شده اند که باعث کاهش درد و عوارض جانبی بلند مدت می شود.

کفش و کفی طبی خلیج فارس در تهرانسر ؛کاربرد انواع کفی طبی در تهرانسر چیست؟

کفی طبی انواع مختلفی دارد که بسته به مشکل پا و با تشخیص متخصص ارتوپدفنی خلیج فارس در تهرانسر ، مناسب ترین نوع از آن تجویز می شود. امروزه تنوع کفی های طبی بسیار بالاست. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد

  • کفی پشتیبان قوس کف پا
  • کفی ژله ای
  • کفی اورتزی داخل کفش
  • کفی تسهیل کننده راه رفتن
  • کفی جاذب ضربه
  • کفی CNC که براساس نتایج اسکن کف پا برای بیمار ساخته می شود.

کفی های طبی چه نقشی در حفظ سلامت بدن ایفا می کنند؟

همان طور که گفته شد،از کفی های طبی هم برای محافظت و هم برای درمان پا استفاده می شود. استفاده از کفی احتمال بروز شرایط دردناک در آینده را کاهش می دهد. از کاربردهای مهم کفی طبی، کاهش درد درحین راه رفتن، دویدن و به طور کلی فعالیت کردن است. همچنین سبب می شود تا حرکات پاها و سایر اندامها درحین راه رفتن به درستی انجام شود. از فواید دیگر آن نیز می توان به اصلاح وضعیت بدن و پاها هنگام ایستادن اشاره کرد. که در مجموع سبب می شود پاها، و به دنبال آن کل بدن در وضعیت مناسبی قرار بگیرند.

منابع کفش طبی در تهرانسر

  1. comfortstride.ca
  2. oasisshoe.com

برای اطلاعات بیشتر در زمیه اسکن کف پا توسط متخصصان ارتوپدفنی در تهرانسر، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

اسکن کف پا در تهرانسر

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *