کفی و کفش دیابتیک در تهرانسر

کفی و کفش دیابتیک غرب تهران در تهرانسر برای مراقبت از پاهای کسانی که از دیابت رنج می برند، بسیار مهم است. دیابتی ها به طور معمول دارای گردش خون ضعیف و بی حسی در اندام های خود هستند. این مساله بیشتر در پای آن ها دیده می شود. با پیشرفت دیابت، ممکن است به نوروپاتی مبتلا شوند که مشکلات حسی را در پی دارد. بنابراین، پاهای بیماران دیابتی در معرض زخم، عفونت و در موارد شدید، قطع عضو هستند. به همین دلیل، داشتن کفش مناسب پای افراد مبتلا به دیابت یا دیابتی در ارتوپدفنی غرب تهران برای جلوگیری از اصطکاک بیش از حد و زخم های فشاری بسیار مهم است.کفی و کفش دیابتیک توسط متخصص ارتوپد فنی در تهرانسر با بهترین کیفیت ساخته می شود.

مشخصات، قیمت، خرید کفی طبی چرم دیابتی آفلود مسترفوت | بانک کفش

کفی و کفش دیابتیک چیست؟

افراد مبتلا به دیابت ممکن است به علت مشکلات عصبی و عروقی که با بیماری همراه است، حس بدن خود را از دست بدهند. این مشکل می‌تواند باعث بروز زخم‌ها، جراحات و عفونت‌های پا شود. کفی و کفش دیابتیک با هدف کاهش خطر ایجاد آسیب‌های پا در افراد دیابتی طراحی شده‌اند.

ویژگی‌های کفی و کفش دیابتیک عبارتند از:

  1. محافظت از پا: کفی و کفش دیابتیک دارای سطوح نرم و پرقدرت هستند که فشار و ضربه را به پاها کاهش می‌دهند. این ویژگی کمک می‌کند تا از آسیب به بافت نرم پا جلوگیری شود.
  2. جلوگیری از ایجاد فشار نقاط آسیب‌زا: کفی و کفش دیابتیک دارای طراحی منحصر به فردی هستند که فشار را به صورت یکنواخت بر روی پا توزیع می‌کنند. این ویژگی کمک می‌کند تا نقاط آسیب‌زا در پا به دلیل فشار ناهمگن به وجود نیایند.
  3. جلوگیری از ایجاد آسیب‌ها: کفی و کفش دیابتیک دارای ساختارهای خاصی هستند که از ورود مواد خارجی مانند شیارها و دارایی‌ها جلوگیری می‌کنند. این ویژگی کمک می‌کند تا از وجود آسیب‌ها و زخم‌ها در پا جلوگیری شود.
  4. تهویه مناسب: کفی و کفش دیابتیک برای تهویه مناسب پا دارای ساختارها و موادی هستند که هوا و رطوبت را به خوبی عبور داده و از تعرق و رطوبت زیاد پا جلوگیری می‌کنند.

مهم است برای خرید کفی و کفش دیابتیک بهتر است با متخصصین بهداشت پا و پزشک خود مشورت کنید تا بهترین گزینه را برای شرایط شخصی خود انتخاب کنید.

 

کفی و کفش دیابتیک چگونه می تواند برای افراد مبتلا به دیابت موثر عمل کند؟

کفی و کفش های دیابتیک برای جلوگیری از اعمال فشار به یک نقطه از پا بسیار مفید هستند. این مشکل به خصوص در افرادی که دچار صافی کف پا نیز هستند، بیشتر دیده می شود. مشکلات ساختاری جزئی پا منجر به عملکرد ضعیف پا به عنوان یک کل می شود. در نتیجه اصطکاک و فشار در نقاط خاصی از پا بیشتر می شود. این مسئله بیشتر در نقاطی مثل پاشنه و یا سطح خارجی انگشت شست رخ می دهد.

استفاده از کفی و کفش دیابتیک می تواند فشار وارد شده را بین تمام سطح پا به طور یکنواخت پخش کند. به این صورت که این کفی و کفش ها، یک تماس همه جانبه ارائه می کنند. به این طریق وزن در کل سطح پا توزیع می شود. با ابن روش از ایجاد فشار نقطه‌ای و اصطکاک بیش از حد جلوگیری می شود. بنابراین احتمال ایجاد زخم یا مشکلات ناشی از نرسیدن خون به یک ناحیه از پا، کاهش پیدا می کند.

کفی و کفش دیابتیک غرب تهران در تهرانسر ، کفش مناسب پای افراد مبتلا به دیابت یا دیابتی در غرب تهران ، کفی و کفش کوتاهی در تهرانسر ، کفی کوتاهی در تهرانسر ، کفش کوتاهی در تهرانسر

علائم و نشانه های احتمال بروز زخم پای دیابتیک

اگر افراد دیابتی از کفی و کفش دیابتیک استفاده نکنند، پوست پای آن ها آسیب می بیند. زخم پاها در افراد مبتلا به دیابت معمولا در کف پا ایجاد می شود. زیرا جایی است که پوست به طور مداوم تحت فشار وزن بدن است. در نهایت به مرور، به یک زخم باز تبدیل می شود. وجود بی حسی به دلیل نوروپاتی دیابتی ممکن است سبب عدم اطلاع فرد از آسیب شود. بنابراین  در کنار استفاده از کفی و کفش دیابتیک، فرد باید به طور مداوم پاهای خود را چک کند تا از وضعیت آن مطلع شود. علائم هشدار دهنده زخم پا عبارتند از:

  • تورم، تغییر رنگ و گرما در یک ناحیه
  • وجود ترک های پوستی عمیق به خصوص در اطراف پاشنه
  • درد و سفتی هنگام لمس
  • پوست پینه بسته یا ضخیم شده
  • وجود میخچه خونی یا ضایعات پوستی دیگر
  • فرو رفتن ناخن های پا به داخل انگشتان
  • بی حسی ناحیه ای
  • التهاب و قرمزی به خصوص در کف پا

مشخصات، قیمت، خرید کفش دیابتی مردانه پاتکان مدل فلش | بانک کفش

ویژگی های کفی و کفش دیابتیک مناسب

کفش مناسب پای افراد مبتلا به دیابت یا دیابتی در غرب تهران ویژگی های زیر را باید داشته باشد:

  • سبک و راحت
  • دارای جنس فوم سلولی بسته یا ژله ای
  • جاذب ضربه
  • دارای پد ژلی در پاشنه
  • متناسب با ساختار پای بیمار
  • مطابقت با طول و عرض پا،از ویژگی های کفی و کفش دیابتیک غرب تهران در تهرانسر
  • فراهم کننده پشتیبانی مناسب از پاشنه
  • دارای کمترین میزان درز یا دوخت(برای جلوگیری از ایجاد سایش یا بریدگی در پای فرد)
  • قابلیت شست و شو

چه کسانی به خدمات ارتوپدفنی نیاز دارند:

گروه اول از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی  نیاز دارند عبارتند از: افرادی که دارای مشکلات پا درد، زانودرد، کمردرد، صافی کف پا، عقب زدگی زانو، بدشکلی پا و کسانی که پا، دست، چشم و گوش خود را ازدست داده اند و نیاز می باشد برایشان وسیله ای ساخته شود. این افراد ممکن است به کفی و کفش دیابتیک غرب تهران در تهرانسر نیاز داشته باشند.

گروه دوم  از افرادی که به خدمات ارتوپدفنی غرب تهران در تهرانسر نیاز دارند عبارتند از: کسانی که دارای معلولیت های مختلف هستند مانند افراد ضایعه نخاعی، فلج اطفال، جانبازان گرانقدر، افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، افراد مبتلا به فلج مادرزادی و ….. این افراد ممکن است به بریس در تهرانسر نیاز داشته باشند.

گروه سوم  از افرادی که به خدمات ارتوپدفنی غرب تهران در تهرانسر نیاز دارند عبارتند از: کسانی که به صورت اورژانسی مراجعه می کنند  و دچار حادثه شده اند مانند: تصادف، پرت شدن از ارتفاع و… که نیاز فوری به وسایل کمکی و تثبیتی دارند.

منابع کفی و کفش دیابتیک غرب تهران در تهرانسر

  1. footactive.co.uk
  2. theinsolestore.com
  3. scrubbing.in

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *