مچ بند طبی در تهرانسر برای افرادی کاربرد دارد که نیاز به محافظت و پشتیبانی از مچ دردناک، متورم یا ضعیف خود دارند که توسط متخصص ارتوپد فنی در تهرانسر ساخته می شود. مچ بند با قرار دادن مچ در وضعیت خنثی، باعث برداشته شدن فشار از روی تاندون ها می شود. در مورد استفاده از بریس ها برای بهبود وضعیت هیچ قطعیتی وجود ندارد. چیزی که ممکن است برای یک فرد مفید باشد، شاید برای فردی با مشکل مشابه این گونه نباشد. بنابراین لازم است با کاربرد و نکات مهم استفاده از آن ها آشنا شویم.

لیست قیمت مچ بند طبی دست (خرید با ارزانترین قیمت) - زیمانو

مچ بند طبی چیست؟

مچ‌بند طبی یا مچ‌بند پزشکی یک وسیله است که به منظور حمایت از مچ دست استفاده می‌شود. این وسیله معمولاً از جنس نئوپرن یا مواد مشابه ساخته شده است و به دست و مچ دست قرار می‌گیرد. هدف اصلی این وسیله، کاهش درد و التهاب در مچ دست است که ممکن است به دلیل انجام فعالیت‌های روزمره یا ورزشی، آسیب به مچ دست، التهاب مفاصل و یا بیماری‌های دیگری به وجود آید. مچ‌بند طبی می‌تواند به عنوان راهکاری غیردارویی برای کاهش درد و بهبود عملکرد مچ دست استفاده شود.

از بریس مچ یا مچ بند طبی در چه مشکلاتی استفاده می شود؟

مچ بند های طبی در تهرانسر برای مشکلات مختلفی ممکن است تجویز شوند. نکته بسیار مهمی در استفاده از آن ها وجود دارد. آن هم اینکه بیمار نباید بستن مچ بند طبی را پشت گوش بیاندازد. و یا تنها هنگام احساس ناراحتی از آن استفاده کند. برخی مشکلات شایعی که در آن ها از بریس مچ استفاده می شود شامل موارد زیر است:

  • سندروم تونل کارپال
  • آرتروز
  • تاندونیت مچ دست
  • شکستگی ها
  • رگ به رگ شدن
  • کشیدگی تاندونی

فواید استفاده از مچ بند طبی

 

استفاده از مچ بندها مزایای زیادی به همراه دارد. آن ها می توانند به بیماران، در بهبود آسیب دیدگیشان کمک کنند. یا در صورت ابتلا به بیماری مزمن مانند آرتروز، کیفیت زندگی خود را بالا ببرند. به طور مثال بیمارانی که از این بریس ها استفاده می کنند، خواب آرامی را تجربه می کنند. زیرا از خم شدن مچ دستشان در خواب جلوگیری می شود. بنابراین درد، بی حسی و حس ناخوش آیند کمتری را تجربه می کنند. مطالعات نشان داده اند بیمارانی که به طور منظم از مچ بند استفاده کرده اند کاهش قابل توجهی در التهاب و درد داشته اند. همچنین قدرت عمل گرفتن دستشان افزایش یافته است. در ادامه به شرح کاربردهای مچ بند طبی می پردازیم.

مچ بند طبی در تهرانسر

موارد کاربرد مچ بند طبی در آسیب های مچ دست

  • ثبات بخشیدن به مچ دست. بریس های مچ دست انواع بسیار متنوعی برای آسیب ها و بیماری های مختلف دارند. با این حال بیشترین نقش آن ها در پشتیبانی و افزایش ثبات مچ است. مچ بندها با تثبیت مفصل، از عدم حرکت بیش از حد مچ نسبت به ساختارهای اطرافش اطمینان حاصل می کنند. این امر به بیمار اجازه می دهد تا بدون تداخل در روند بهبودی، وظایف روزمره خود را انجام دهد.
  • کاهش تورم. بی حرکتی مچ دست با بریس، به کاهش تورم و درد ناشی از التهاب کمک می کند.
  • بهبودی پس از جراحی. معمولا بیمارانی که تحت عمل جراحی مچ دست قرار می گیرند، لازم است از مچ بند طبی در تهرانسر استفاده کنند. در این حالت کاربرد آن بیشتر حفاظت از محل عمل است. همچنین امکان ترمیم سریع تر نیز در این شرایط مهیا می شود.
  • انجام فعالیت های روزانه با کمترین محدودیت. استفاده از مچ بند یکی از انعطاف پذیرترین تجربه های پوشیدن بریس ارتوپدی را به بیمار ارائه می کند. بسیاری از بیماران نگرانند که حمایت های ارتوپدی مانع فعالیت روزمره آنها شود. بنابراین از استفاده منظم از بریس خود پرهیز می کنند. در بعضی موارد حتی به طور کلی از بستن آن خودداری می کنند. برخی از مچ بند های طبی در تهرانسر به فرد اجازه می دهد تا انگشتان خود را حرکت دهد. بنابراین امکان ادامه فعالیت های روزمره را برایش فراهم می کند.

چه کسانی به خدمات ارتوپدفنی نیاز دارند:

گروه اول از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی  نیاز دارند عبارتند از: افرادی که دارای مشکلات پا درد، زانودرد، کمردرد، صافی کف پا، عقب زدگی زانو، بدشکلی پا و کسانی که پا، دست، چشم و گوش خود را ازدست داده اند و نیاز می باشد برایشان وسیله ای ساخته شود.

مچ بند دو طرفه ابری آدور – مهرآزماشاپ، شیمیایی، آزمایشگاهی و پزشکی

گروه دوم  از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی نیاز دارند عبارتند از: کسانی که دارای معلولیت های مختلف هستند مانند افراد ضایعه نخاعی، فلج اطفال، جانبازان گرانقدر، افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، افراد مبتلا به فلج مادرزادی و ….. این افراد ممکن است به بریس در تهرانسر نیاز داشته باشند.

گروه سوم  از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی  نیاز دارند عبارتند از: کسانی که به صورت اورژانسی مراجعه می کنند  و دچار حادثه شده اند مانند: تصادف، پرت شدن از ارتفاع و… که نیاز فوری به وسایل کمکی و تثبیتی دارند.

منابع مچ بند طبی در تهرانسر

  1. dunbarmedical.com
  2. actesso.co.uk

برای اطلاعات بیشتر در زمینه گردنبند طبی در تهرانسر، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

گردنبند طبی در تهرانسر

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *