افزایش توجه و تمرکز با نوروفیدبک در تهرانسر از سیستم جالبی پیروی می کند. به این ترتیب که نوروفیدبک در افزایش توجه و تمرکز در تهرانسر با آموزش مسیرهای عصبی مغز برای تمرکز موثرتر، به بهبود عملکرد آن کمک میکند. این فناوری با بازآموزی مجدد مغز با بالا بردن کیفیت پردازش ،به رفع مشکلات تمرکز و توجه  کمک می کند. همچنین میتوان از نوروفیدبک برای کمک به افزایش هوشیاری و آگاهی به مکان و زمان استفاده کرد. بنابراین واضح است که این فناوری می تواند دربهبود اختلالات یادگیری، نقص توجه و بیش فعالی و همچنین کودکان طیف اتیسم کاربرد داشته باشد.

درمان بیش فعالی با نوروفیدبک : بهترین مرکز نوروفیدبک

نوروفیدبک در افزایش توجه

نوروفیدبک یک روش است که با استفاده از سیستم‌های الکتروانسفالوگرافی (EEG)، به شما امکان می‌دهد تا فعالیت مغزی خود را ببینید و آن را کنترل کنید. این تکنیک می‌تواند به شما کمک کند تا توجه و تمرکز خود را بهبود بخشیدید. در زیر چند روش برای افزایش توجه و تمرکز با استفاده از نوروفیدبک را بررسی می‌کنیم:

تمرین‌های مربوط به توجه: با استفاده از نوروفیدبک می‌توانید تمرین‌هایی را انجام دهید که به شما کمک می‌کند تا توجه خود را بهبود بخشید. مثلاً می‌توانید تمرکز خود را روی یک وظیفه خاص متمرکز کنید و سعی کنید فعالیت مغزی خود را در زمان انجام آن وظیفه افزایش دهید. با تمرین مداوم، می‌توانید توجه خود را بهبود بخشید.
تمرین‌های مربوط به تمرکز: می‌توانید با استفاده از نوروفیدبک تمرین‌هایی را انجام دهید که به شما کمک می‌کند تمرکز خود را بهبود بخشید. مثلاً می‌توانید تمرکز خود را روی یک موضوع خاص متمرکز کنید و سعی کنید فعالیت مغزی خود را در زمان انجام آن فعالیت افزایش دهید. با تمرین مداوم، می‌توانید تمرکز خود را بهبود بخشید.
تمرین‌های تنفسی: تمرین‌های تنفسی می‌توانند به شما کمک کنند تا توجه و تمرکز خود را بهبود بخشید. می‌توانید با استفاده از نوروفیدبک تمرین‌های تنفسی را انجام دهید که به شما کمک می‌کند تنفس عمیق و متمرکز داشته باشید. با تمرین مداوم، می‌توانید توجه و تمرکز خود را بهبود بخشید.
تمرین‌های مربوط به آرامش: تمرین‌های مربوط به آرامش می‌توانند به شما کمک کنند تا توجه و تمرکز خود را بهبود بخشید. می‌توانید با استفاده از نوروفیدبک تمرین‌های آرامش را انجام دهید که به شما کمک می‌کند ذهن خود را آرام کنید و تمرکز خود را افزایش دهید. با تمرین مداوم، می‌توانید توجه و تمرکز خود را بهبود بخشید.
توصیه می‌شود قبل از شروع هرگونه تمرین با نوروفیدبک، با یک متخصص مشورت کنید تا روش مناسبی برای شما تعیین شود و از احتمال وقوع هرگونه عوارض جانبی جلوگیری شود

افزایش توجه و تمرکز با نوروفیدبک به چه صورت انجام می شود؟

نوروفیدبک به شیوه سنتی معمولا در مطب انجام می شود. بازیهای ویدیویی و فیلمها قسمت مهمی از روند افزایش توجه وتمرکز از طریق نوروفیدبک هستند. این آموزش باید دو بار درهفته به مدت ۲۰ دقیقه و حدود ۴ ماه انجام شود. دستگاه نوروفیدبک هنگام بازی یا تماشای فیلم امواج الکتریکی مغز را ثبت می کنند. روند درمان به این صورت است که فرد با امواج مغزی خود شخصیت بازی یا نمایش فیلم را کنترل می کند. تا زمانی که فرد متمرکز باشد، شخصیت بازی سریع عمل می کند. به محض اینکه تمرکز او به هم بخورد در روند بازی اخلال پیش می آید. بنابراین بیمار ترغیب می شود با حفظ تمرکزخود، بازی را ادامه دهد. به طور مشابه در تماشای فیلم نیز با به هم خوردن توجه و تمرکز فرد، صفحه تماشاگر تیره می شود. بنابراین او سعی می کند با جمع کردن حواس خود ادامه فیلم را تماشا کند.

برای افزایش توجه و تمرکز، داروها موثرتر واقع می شوند یا استفاده از نوروفیدبک؟

افزایش توجه و تمرکز با نوروفیدبک در تهرانسر ، نوروفیدبک در افزایش توجه و تمرکز در تهرانسر ، نوروفیدبک در حافظه در تهرانسر ، نوروفیدبک در ضربه مغزی خفیف در تهرانسر ، نوروفیدبک در دردهای مزمن در تهرانسر ، درمان اختلالات خواب با نوروفیدبک

اگر چه دارو می تواند برای افزایش توجه وتمرکز  بسیاری از افراد مفید باشد اما عده ای شرایط استفاده از دارو را ندارند. برخی دیگر نیز ترجیح می دهند درمانهای غیر پزشکی را دنبال کنند. نوروفیدبک یکی از همان درمان ها است. بیمارانی که از نوروفیدبک استفاده میکنند پیشرفت چشمگیری در یادگیری، حفظ توجه مستمر، سازگاری با تغییرات و بهبود مهارتهایشان دارند. نوروفیدبک همزمان با استفاده از دارو نیز می تواند بسیار مفید واقع شود. اما مطالعات نشان می دهند در ۸۰ درصد موارد می تواند نیاز به دارو را از بین ببرد.

تاثیرات نوروفیدبک در افزایش توجه و تمرکز در تهرانسر پس از چه مدت زمانی مشخص می شود؟

نتایج از یک بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. اما تاثیرات مثبت معمولاً درپنج جلسه اول آموزش اول نشان داده می شوند. توجه و تمرکز بهبود یافته، از ۳۰ دقیقه تا چندین ساعت پس از یک جلسه آموزشی پایدار می ماند. مدت زمان این پایداری معمولاً پس از ۱۰ تا ۲۰ جلسه افزایش می یابد. افزایش توجه وتمرکز از طریق نوروفیدبک یک روش سرگرم کننده و بدون درد برای کمک به افراد دارای مشکلات توجه است. و نکته مهم این است که زمانی که این درمان پاسخ می دهد، برای اغلب بیماران تاثیری پایدار و طولانی مدت دارد.

افزایش تمرکز و کنترل ذهن

تمرکز و کنترل ذهن مهارت‌های مهمی هستند که می‌توانند در بهبود عملکرد شغلی، تحصیلی و حتی روابط شخصی مفید باشند. برای افزایش تمرکز و کنترل ذهن، روش‌های مختلفی وجود دارد که در زیر به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنم:

  1. مدیتیشن: مدیتیشن به عنوان یک تمرین ذهنی که به هدف کاهش استرس و افزایش تمرکز و آگاهی درباره خود و دیگران انجام می‌شود، شناخته شده است. با تمرین مدیتیشن، می‌توانید بهبود قابل توجهی در کنترل ذهن و تمرکز داشته باشید.
  2. تمرین‌های تنفسی: تمرین‌های تنفسی می‌توانند به شما کمک کنند تا استرس را کاهش دهید و تمرکز بیشتری داشته باشید. روش‌های تنفسی مختلفی وجود دارند، اما تمرکز بر تنفس عمیق و آرام می‌تواند مفید باشد.

افزایش توجه و تمرکز در کودکان به کمک کاردرمانی

کاردرمانی در اختلال توجه و تمرکز یکی از مداخلات معمول کاردرمانی در بیشتر مشکلات شناختی کودکان است. کاردرمانگر مهارت های لازم را دارا می باشد که با تیم آموزشی همکاری کند. درمانگر نیاز های خاص کودک در کلاس های درس را که برای سواد آموزی ضروری می باشند، مشخص می کند. برخی از مداخلات کاردرمانی ذهنی در کنار افزایش توجه و تمرکز با نوروفیدبک شامل موارد زیر می گردد:

  • تسهیل رشد مهارت های حرکتی
  • پردازش حسی
  • افزایش تحمل کاری
  • کنترل وضعیت بدن به افزایش توجه و تمرکز در کودکان کمک می کند.
  • تعاملات اجتماعی
  • آگاهی واجی
  • بازی درمانی
  • موسیقی درمانی

درمان تمرکز با نوروفیدبک | مرکز مشاوره و نوروتراپی نیاوران کلینیک

کاردرمانی و  مداخلات خود را به صورت فعالیت های تکمیل پازل، چیدن بلوک ها و بازی با لگو انجام می دهد. همچنین ممکن است از فعالیت هایی مانند پرتاب توپ داخل سبد، تفکیک رنگ ها و دسته بندی کردن استفاده کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *