کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر از جمله حیطه های مداخلات کاردرمانی می باشد. کاردرمانی به افزایش استقلال و کم شدن زمان بهبودی ناتوانی های جسمی کمک می کند؛ به این صورت که می تواند به افراد دارای ناتوانی های جسمی کمک کند تا استقلال خود را افزایش دهند، روند بهبودی شان را تسریع کنند و همچنین، به آن ها کمک کند تا به فعالیت ها و ورزش های منظم خود بازگردند.

نقش کاردرمانی در ناتوانی های جسمی

این که کاردرمانی جسمی در کودکان و سالمندانی که تحت درمان هستند، چه نتایج مثبتی می تواند به ارمغان بیاورد، کاملا آشکار و اثبات شده است و همچنین، برای شروع شرکت در یک برنامه ی کاردرمانی هرگز دیر نیست. به طور کلی، کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر به افزایش استقلال و کم شدن زمان بهبودی ناتوانی های جسمی کمک می کند؛ به این صورت که کاردرمانی می تواند به افراد دارای ناتوانی های جسمی کمک کند تا استقلال خود را افزایش دهند، روند بهبودی شان را تسریع کنند و همچنین، به آن ها کمک کند تا به فعالیت ها و ورزش های منظم خود بازگردند.

کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر چه کمکی به فرد می کند؟

با این که حیطه های کاردرمانی بسیار متنوع می باشد و همین امر، تعریف این رشته را اغلب نسبتاً دشوار می کند، اما باید گفت که  هدف اصلی تمغامی حیطه های کاردرمانی، این است که فرد ناتوان را قادر به مشارکت در فعالیت‌های زندگی روزمره سازد؛ طبیعتا کاردرمانی جسمی نیز از این قاعده مستثنی نیست!

روند کاردرمانی جسمی با استفاده از یک رویکرد مراجع محور (منحصر به فرد) انجام می شود که طی آن  فرد ابتدا مورد ارزیابی قرار می گیرد تا فعالیت ها و مسئولیت های مدنظرش و همچنین مشکلات، موانع و چالش هایی ممکن است در انجام این فعالیت ها و مسئولیت ها با آن مواجه باشند و این که فرد چه اهدافی را طی آن فعالیت ها و مسئولیت ها در نظر دارد، شناسایی شود.

بعد از اتمام این مرحله، کاردرمانگر طی روند کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر ، برای به حداکثر رساندن میزان مشارکت در فعالیت های انتخابی مراجع، به طور کلی با انجام سه کار کلیدی، با فرد کار می نماید:

  • تقویت مهارت های فرد در زندگی شخصی اش ( و حتی ایجاد مهارت)
  • تنظیم محیطی که فرد، فعالیت مورد علاقه ی خود را در آن انجام می دهد (به واسطه ی استفاده از کمک ها یا تجهیزات تطبیقی ​​یا تغییرات محیطی)
  • تنظیم کردن خود فعالیت مورد علاقه ی فرد (اصلاح فعالیت به عنوان رویکردی جبرانی ، معرفی تجهیزات کمکی و تطبیقی و استفاده از پشتیبانی)

حوزه های کاردرمانی جسمی

در حیطه ی جسمی ، حوزه های عملی کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی و تجویز وسیله ها و فناوری های کمکی؛ یعنی سازگار کردن محیط فرد، برای افزایش مشارکت در فعالیت مدنظر. این مسئله می تواند هر چیزی باشد، از یک صندلی دوش معمولی برای بهبود ایمنی هنگام دوش گرفتن، تا یک ویلچر سفارشی برای ارتقای تحرک عملکردی.
  • اعمال مداخله هایی از جمله ایجاد مهارت برای تقویت مهارت های زندگی شخصی و تنظیم کردن فعالیت برای به حداکثر رساندن استقلال، ایمنی و مشارکت فرد.
  • ارائه ی توصیه هایی به بیمار برای ایجاد اصلاحاتی در محیط خانه برای تقویت و حمایت از میزان استقلال فرد در منزل
  • انجام ارزیابی و ارائه ی توصیه‌هایی کاربردی و ضروری برای بهبود عملکرد فرد در محیط های منزل، مدرسه و یا کار

    کاردرمانی اختلالات حرکتی غرب تهران در تهرانسر
    جهت مشاوره، رزرو نوبت، ویزیت در منزل و خدمات آنلاین، با ما تماس بگیرید.

ویژگی بارز یک کاردرمانگر در حیطه ی کاردرمانی جسمی

ویژگی بارز یک کاردرمانگر در حیطه ی کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر، داشتن مهارت های ارتباطی عالی با رویکرد مشارکتی می باشد، چراکه کاردرمانگر از چندین بعد برای هماهنگی جهت برآوردن نیازهای مختلف افرادی که نیازمند خدمات و پشتیبانی کاردرمانی هستند، ارتباط برقرار می نماید.

یک کاردرمانگر مورد قبول در حیطه ی کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر این توانایی را دارد که یک برنامه را در حیطه ی جسمی  هدایت کند، از فرآیندی که باید دنبال کند آگاه باشد، برای دستیابی به بهترین نتایج با افراد همکاری نماید، و دانش و مهارت های خود را برای به حداکثر رساندن نتایج به کار گیرد.

کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر

متاسفانه تصور غلطی میان افرادی که از خدمات کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر بهره می برند، شکل گرفته است و آن این است که یک بیمار جسمی تنها به واسطه ی تمرینات و فعالیت های غیرفعالی که از سوی کاردرمانگر خود دریافت می کند، قادر به بهبودی و پیشرفت می باشد؛ اما حقیقت این است که با وجود اهمیت ارائه ی تمرینات غیرفعال، این نکته حائز اهمیت است که این تمرینات، تنها تا مرحله ای خاص جواب می دهند و پس از آن، باید با ارائه ی تمرینات فعال و به چالش کشیدن خود بیمار است که شانس بهبودی بالا می رود. این مسئله با اصل و هدف اساسی کاردرمانی که همانا رسیدن فرد به حداکثر استقلال خود و داشتن مشارکت اجتماعی است، مطابقت دارد.

منابع:

  1. physioinqsutherland.com
  2. research.aota.org

برای اطلاعات بیشتر در زمینه توانایی های جسمی و ذهن کودکان، لینک زیر را مطالعه نمایید.

توانایی های جسمی و ذهن کودکان

 

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *