ساخت مچ بند طبی در تهرانسر برای افرادی کاربرد دارد که نیاز به محافظت و پشتیبانی از مچ دردناک، متورم یا ضعیف خود دارند. مچ بند طبی با قرار دادن مچ در وضعیت خنثی، باعث برداشته شدن فشار از روی تاندون ها می شود. در مورد استفاده از بریس ها برای بهبود وضعیت هیچ قطعیتی وجود ندارد. چرا که چیزی که ممکن است برای یک فرد مفید باشد، شاید برای فردی با مشکل مشابه مناسب نباشد. مچ بند طبی به صورت اختصاصی توسط متخصص ارتوپد فنی ساخته می شود.بنابراین لازم است با کاربرد و نکات مهم استفاده از آن ها آشنا شویم. در این مطلب همراه ما باشید تا نکات جدید را دریابید.

ساخت مچ بند طبی

مچ بند طبی چیست؟

مچ‌بند طبی یا مچ‌بند پزشکی یک وسیله است که به منظور حمایت از مچ دست استفاده می‌شود. این وسیله معمولاً از جنس نئوپرن یا مواد مشابه ساخته شده است و روی دست و مچ دست قرار می‌گیرد. هدف اصلی این وسیله، کاهش درد و التهاب در مچ دست است.

ممکن است به دلیل انجام فعالیت‌های روزمره یا ورزشی، آسیب به مچ دست، التهاب مفاصل و یا بیماری‌های دیگری در دست چپ و راست به وجود آید. ساخت مچ‌بند طبی می‌تواند به عنوان راهکاری غیردارویی برای کاهش درد و بهبود عملکرد مچ دست توسط پزشک ارتوپد توصیه شود.

از بریس مچ یا مچ بند طبی در چه مشکلاتی استفاده می شود؟

مچ بند های طبی برای مشکلات مختلفی ممکن است تجویز شوند. دقت داشته باشید که نکته بسیار مهمی در استفاده از آن ها وجود دارد. آن هم اینکه بیمار نباید بستن مچ بند طبی را پشت گوش و بع تاخیر بیاندازد. یا تنها هنگام احساس ناراحتی از آن استفاده کند. برخی مشکلات شایعی که در آن ها از بریس مچ استفاده می شود شامل موارد زیر است:

  • سندروم تونل کارپال
  • آرتروز
  • تاندونیت مچ دست
  • شکستگی ها
  • رگ به رگ شدن
  • کشیدگی تاندونی

فواید استفاده از مچ بند طبی

استفاده از مچ بندها مزایای زیادی به همراه دارد. بریس ها می توانند به بیماران، در بهبود آسیب دیدگی شان کمک کنند. همچنین در صورت ابتلا به بیماری مزمن مانند آرتروز، کیفیت زندگی خود را بالا ببرند. به طور مثال بیمارانی که از این بریس ها استفاده می کنند، خواب آرامی را تجربه می کنند. زیرا از خم شدن مچ دستشان در خواب جلوگیری می شود. بنابراین درد، بی حسی و حس ناخوش آیند کمتری را تجربه می کنند.

مطالعات نشان داده اند بیمارانی که به طور منظم از مچ بند استفاده کرده اند کاهش قابل توجهی در التهاب و درد داشته اند. همچنین قدرت عمل در هر دو دست راست و چپ در این بیماران افزایش یافته است. در ادامه به شرح کاربردهای مچ بند طبی می پردازیم.

ساخت مچ بند طبی

موارد کاربرد مچ بند طبی در آسیب های مچ دست

  • ثبات بخشیدن به مچ دست. بریس های مچ دست انواع بسیار متنوعی برای آسیب ها و بیماری های مختلف دارند. با این حال بیشترین نقش آن ها در پشتیبانی و افزایش ثبات مچ است. مچ بندها با تثبیت مفصل، از عدم حرکت بیش از حد مچ نسبت به ساختارهای اطرافش اطمینان حاصل می کنند. این امر به بیمار اجازه می دهد تا بدون تداخل در روند بهبودی، وظایف روزمره خود را انجام دهد.
  • کاهش تورم. بی حرکتی مچ دست با بریس، به کاهش تورم و درد ناشی از التهاب کمک می کند.
  • بهبودی پس از جراحی. معمولا بیمارانی که تحت عمل جراحی مچ دست قرار می گیرند، لازم است از مچ بند طبی استفاده کنند. در این حالت کاربرد آن بیشتر حفاظت از محل عمل است. همچنین امکان ترمیم سریع تر نیز در این شرایط مهیا می شود.
  • انجام فعالیت های روزانه با کمترین محدودیت. استفاده از مچ بند یکی از انعطاف پذیرترین تجربه های پوشیدن بریس ارتوپدی را به بیمار ارائه می کند. بسیاری از بیماران نگرانند که حمایت های ارتوپدی مانع فعالیت روزمره آنها شود. بنابراین از استفاده منظم از بریس خود پرهیز می کنند. در بعضی موارد حتی به طور کلی از بستن آن خودداری می کنند. اما توجه داشته باشید برخی از مچ بند های طبی به فرد اجازه حرکت در انگشتان را می دهند. بنابراین بریس ها و مچ بندهای طبی امکان ادامه فعالیت های روزمره را برای فرد فراهم می کنند.

ساخت مچ بند طبی

چه کسانی به خدمات ارتوپدفنی نیاز دارند و ساخت مچ بند طبی برای بهبود عملکرد روزانه به چه افرادی توصیه می شود؟ در این جا به پاسخ این سوالات می پردازیم.

  1. گروه اول از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی نیاز دارند عبارتند از: افرادی که دارای مشکلات پا درد، زانودرد، کمردرد، صافی کف پا، عقب زدگی زانو، بدشکلی پا، مشکلاتی در مچ دست ها و انگشتان و حتی کسانی که پا، دست، چشم و گوش خود را ازدست داده اند و نیاز استتا  برایشان وسیله ای ساخته شود.
  2. گروه دوم  از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی نیاز دارند عبارتند از: کسانی که دارای معلولیت های مختلف هستند مانند افراد ضایعه نخاعی، فلج اطفال، جانبازان و افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، افراد مبتلا به فلج مادرزادی. این افراد ممکن است به انواع بریس نیاز داشته باشند.
  3. گروه سوم از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی نیاز دارند عبارتند از: کسانی که به صورت اورژانسی مراجعه می کنند  و دچار حادثه شده اند مانند: تصادف، پرت شدن از ارتفاع و… که نیاز فوری به وسایل کمکی و تثبیتی دارند.

در مرکز توانبخشی طراوت تهرانسر در غرب تهران، کلیه امکانات به روز و تکنولوژی های پیشرفته در واحد ارتوپد فنی دست مشاوران و کاردرمانگران را برای طراحی و ساخت مچ بند طبی و انواع بریس بازگذاشته است.

مراحل طراحی و ساخت مچ بند طبی

برای سفارش طراحی و ساخت مچ بند طبی برای دست راست و چپ می توانید از طریق مراحل زیر اقدام نمایید:

مشاوره با پزشک

بهتر است ابتدا با پزشک متخصص فیزیوتراپی یا متخصص ارتوپد مشورت کنید. به این ترتیب نیازهای خاص شما بررسی و تشخیص داده می شود. این مرحله برای هر فرد متفاوت و مهم است.

جستجوی تولید کننده

پس از مشاوره با پزشک، در مورد تولید کننده های مچ بند طبی برای دست چپ و راست بایستی تحقیق کنید و بازخوردها و نظریات مشتریان را هم لحاظ کنید. بهتر است از کیفیت مواد استفاده شده در ساخت مچ بند طبی و همچنین از تجهیزات و فناوری های استفاده شده هم مطمئن شوید.

اندازه گیری دست

پس از این که تولید کننده را انتخاب کردی بایستی دست خود را اندازه گیری کنید. این اندازه گیری توسط فیزیوتراپیست یا تولید کننده انجام می شود. برخی از تولید کنندگان هم ابزارهای آنلاین را در اختیار شما قرار می دهند تا اندازه گیری دست خود را به دقت ثبت کنید.

طراحی و ساخت مچ بند طبی سفارشی

در این مرحله نوبت به طراحی و ساخت مچ بند طبی می رسد. بسیاری از تولیدکنندگان از جمله واحد ارتوپد فنی کلینیک طراوت در تهران، امکان سفارشی سازی مچ بند طبی را فراهم کرده است. پس به راحتی می توانید انواع رنگ ها، طرح ها و مواد را برای ساخت مچ بند طبی خود انتخاب کنید. بدیهی است می توانید نیازهای خاص مانند حمایت از قسمت های خاص مچ دست را هم مطرح کنید. پس از آن نوبت به تولید و تحویل می رسد.

تولید و تحویل

پس از این که مراحل طراحی و سفارش به پایان رسید، تولید کننده مچ بند طبی را ساخته و به شما تحویل می دهد. ممکن است مدت زمانی برای تولید و تحویل ارزیابی و نیاز شود که بهتر است در این زمینه با تولید کننده صحبت کنید.

ساخت مچ بند طبی

 

مرکز طراحی و ساخت مچ بند طبی اختصاصی در تهران

برای طراحی و ساخت مچ بند طبی اختصاصی خود در کلینیک طراوت می توانید مراحل زیر را به سادگی طی کنید:

۱.تماس با کلینیک طراوت در تهرانسر

به سادگی با کلینیک طراوت تماس بگیرید. از وب سایت رسمی این مرکز می توانید اطلاعات و شماره تماس را دریافت کنید. نیازهای خود را برای سفترش مچ بند مطرح کنید و سوالات خود را بپرسید و مشورت های لازم را دریافت کنید.

۲. مشاوره با تیم تخصصی

زمانی که با کلینیک طراوت تماس بگیرید، تیم تخصصی برای مشاوره و بررسی نیازهای شما آماده بوده و شما را راهنمایی و نکات لازم را برای ثبت سفارش ساخت مچ بند طبی به شما یادآوری می کنند.

۳.اندازه گیری با دقت بالا

پس از مشاوره، نوبت به اندازه گیری دست می رسد. این اندازه گیری توسط خودتان و به طور دقیق با راهنمایی های کلینیک طراوت انجام می شود. همچنین اگر مایل باشید می توانید به مرکز مراجعه و اندازه گیری دست خود را انجام دهید.

۴. سفارش ساخت مچ بند طبی

در کلینیک توانبخشی طراوت در غرب تهران امکان ساخت سفارشی انواع مچ بند وجود دارد. می توانید نوع مچ بند، رنگ و طرح، جنس و سایر جزئیاتی که در نظر دارید را مشخص کنید تا بر اساس آن مچ بند طبی اختصاصی شما طراحی و ساخته شود. حتی می توانید در خصوص نیازهای خاص خود با پزشک صحبت کنید.

۵.تولید و تحویل

پس از سفارش، کلینیک طراوت در تهرانسر مچ بند اختصاصی شما را تولید خواهد کرد. دقت کنید که پیچیدگی و نوع سفارش در زمان تولید و تحویل متفاوت است. حتماً با تیم کلینیک در مورد زمان تقریبی برای تحویل مچ بند صحبت و هماهنگی های لازم را به عمل آورید.

ساخت مچ بند طبی

جمع بندی

در این مطلب به اهمیت طراحی و ساخت انواع مچ بند طبی به صورت اختصاصی مطالبی را عنوان کردیم. این نکته را هم یادآور شدیم که با سفارش و استفاده از مچ بند طبی دست راست و چپ، قطعاً بهبود و عملکرد قابل توجه و راحتی مچ دست را تجربه خواهید کرد.

این نکته را یادآور می شویم که قبل از آغاز هر درمانی و یا استفاده از وسایب پزشکی بهتر است با پزشک مشورت کنید و بهترین راهکارها را برای مشکل خود بیابید. امید است این مقاله در جهت بهبود عملکرد شما در زندگی مفید بوده باشد.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *