اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس در تهرانسر به فرد کمک می کند تا با وجود محدودیت، فعالیت های روزمره زندگی اش را انجام دهد. این اسپیلنت ها بسته به تشخیص پزشک، کاردرمانگر، فیزیوتراپ، ارتوپد فنی خلیج فارس در تهرانسر و یا… تجویز و یا توصیه می گردد. اسپیلنت ها بر اساس نوع و استفاده ای که دارند ممکن است به صورت شبانه و یا روزانه در حین فعالیت استفاده شوند. این اسپیلنت ها معمولا یک دو و یا چند مفصل را حمایت می کنند. همچنین مدت استفاده از آنها هم متفاوت می باشد. در ادامه بیشتر در مورد اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس(شماره۲) در تهرانسر توضیح خواهیم داد.

اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس در تهرانسر ؛ کاربرد اسپیلنت در توانبخشی

گاهی نیاز است که اندام را با اسپیلنت ثابت نگه داشت تا اندام بهبود یابد. گاهی برای حفاظت از اندام و یا محدود کردن اندام، اسپیلنت تجویز می‌شود و سپس درمانگر روی انجام تمرین ها و فعالیت های روزمره زندگی فرد تمرکز می‌کند. این عملکرد باید در طول زندگی ادامه یابد. این عملکرد فرد را توانا می‌کند که به کار و اشتغال بپردازد و عملکرد اجتماعی مطلوبی داشته باشد. کاردرمانی فرصت انجام این فعالیت های معنی دار و مهم را برای فرد مهیا می‌کند. هنگام تجویز اسپیلنت طبی خلیج‌ فارس(شماره۲) در تهرانسر  به این امر توجه می شود که این کار فقط محدود به فعالیت‌های شغلی نیست.

اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس در تهرانسر ؛ ارزیابی ‌های کاردرمانی چگونه است؟

کاردرمانی توانایی فرد را برای انجام فعالیت‌های روزمره زندگی و سایر وظایف مانند استفاده از دست ها برای کار کردن و بازی کردن را ارزیابی می‌کند. این ارزیابی می تواند شامل فعالیت‌های پایه مانند استفاده از خودکار و ابزارها، آماده کردن وعده های غذایی، جارو زدن، شانه کردن موها و بستن دکمه ها باشد.

اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس در تهرانسر ، زانوبند طبی در تهرانسر ، ارتوپدفنی در تهرانسر

اسپیلنت چیست؟

هدف اصلی اسپیلنت، بی حرکت کردن مفاصل و استخوان های بالایی و پایین مفاصل است. این امر برای آن است که اسپیلنت طبی خلیج‌ فارس در تهرانسر از حرکت گوشه‌های استخوان بعد از شکستگی و آسیب عضلات، عروق و عصب ها جلوگیری شود، اسپیلنت ها درد را نیز کاهش می دهند.

کاربرد اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس فقط محدود به شکستگی ها نیست و در موارد زیر نیز کاربرد گسترده‌ای دارند:

  • در رفتگی ها
  • کنترل درد
  • بدشکلی های سیستم اسکلتی
  • کوتاهی های عضلانی
  • رگ به رگ شدگی ها
  • سندروم تونل کارپال: وضعیتی است که فرد دچار بی حسی و مورمور شدن در دستها و بازوها می‌شود. علت آن وارد شدن فشار به عصب مچ است.
  • تندونیت ها: ورم بافت های مرتبط به عضلات و استخوان ‌ها است
  • و…

استفاده از اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس در تهرانسر چگونه است؟

قبل از استفاده اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس(شماره۲) در تهرانسر ، کاردرمانگر پد هایی مخصوص به عنوان لایه های محافظ روی پوست فرد قرار می‌دهد. کاردرمانگر اسپیلنت را در آب قرار می دهد؛ سپس آنرا دور پوست قرار می‌دهد تا ناحیه آسیب دیده را بپوشاند. اسپیلنت باید از نظر شکل و اندازه مناسب محل باشد. کاردرمانگر معمولاً اسپیلنت را در شکستگی ها روی آسیب تازه قرار می‌دهد. هر گاه ورم فروکش کرد؛ اسپیلنت را با گچ جایگزین می کنند. به مرور زمان که شکستگی شروع به بهبود کرد؛ کاردرمانگر ممکن است دوباره استفاده از گچ را با اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس در تهرانسر تجویز کند.

 بعد از اعمال اسپیلنت در ارتوپدفنی در خلیج فارس در تهرانسر باید انتظار چه چیزهایی را داشت؟

  • ممکن است ورم باعث اعمال فشار روی اسپیلنت و یا گچ در ۲۴ الی ۷۲ ساعت اول شود.
  • فرد باید بازو یا پای خود را در ۲۴ ساعت الی ۷۲ ساعت اول کمی بلند کند.
  • حرکات نرم و آرام از خشکی مفصل جلوگیری می کند.
  • بهتر است مقداری یخ روی گچ یا اسپیلنت قرار داده شود.
  • ابتدا درد مقداری افزایش می یابد.
  • فرد دچار بی حسی و یا مور مور شدن می شود.
  • ممکن است فرد احساس سوختگی یا گزش کند.
  • ممکن است ورم زیاد شود.
  • تحرکات فعال در انگشتان کم شود.

 چه مدت باید از اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس در تهرانسر استفاده کرد؟

مدت استفاده از اسپیلنت  بسته به نوع آسیب فرق می کند. مثلاً پس از جراحی های بدفرمی ها ممکن است فرد نیاز داشته باشد تا چند ماه پس از جراحی از اسپیلنت استفاده کند و گاهی ممکن است که فرد فقط چند روز به استفاده از اسپیلت نیاز داشته باشد. کاردرمانگر تشخیص می دهد که فرد چه مدت باید از اسپیلنت استفاده کند.

در مواردی که فرد دچار ورم شده است؛  معمولاً در ابتدا اسپیلنت را تجویز می‌کنند تا ورم بهبود یابد برای بهبود شکستگی بعد از آن گچ را اعمال می کنند.

اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس در تهرانسر

اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس در تهرانسر ؛استفاده از زانوبند طبی در تهرانسر چه نتایجی را در پی دارد؟

گاهی درد زانو می تواند این احساس را منتقل کند که گویی زانو در آستانه بیرون زدگی است. در نتیجه معمولا فرد به طور خودکار از زانوی خود محافظت می کند. همچنین از وزن انداختن روی آن جلوگیری می کند. اگر زانوبند طبی به طور مداوم پوشیده شود، می تواند مقداری ثبات ایجاد کند. و این سبب افزایش اعتماد به نفس فرد در استفاده از زانویش می شود. برخی شواهد نشان می دهد که استفاده از زانوبند می تواند به کاهش درد و اختلالات عملکردی ناشی از آرتروز کمک کند. با این حال، مطالعات اخیر نشان می دهند که این تغییرات چشمگیر نیستند.  فروکش کردن علائم و بهبود عملکرد بیمار نیز از تاثیرات بستن زانوبند در مواقع لزوم است.

نکته مهم این که در مدت زمان استفاده از زانوبندها، انجام تمرینات ورزشی و عملکردی بسیار ضروری است. به ویژه تمریناتی که عضلات ران را تقویت می کنند. همچنین به افراد با وزن بالا، کاهش وزن نیز توصیه می شود. مهم ترین سود انجام این کارها، تسریع بهبودی و جلوگیری از ایجاد آسیب های ثانویه است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه زانوبند طبی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

زانوبند طبی در تهرانسر ؛ ارتوپدفنی تهرانسر

منابع اسپیلنت طبی خلیج ‌فارس(شماره۲) در تهرانسر

  1. medicinenet.com
  2. nrothandrehab.com

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *