تیپ یا نوار کینزیو یا کینزیوتیپ در تهرانسر اولین بار توسط یک جراح متخصص ژاپنی معرفی شد. هدف او ارائه یک نوار حرکتی بود که حمایت لازم را اعمال کند، ولی مانع حرکت نشود. امروزه بیش از ۵۰ برند نوار کینزیو در بازار وجود دارد. اگر یک بازی والیبال یا مسابقه دوچرخه سواری رقابتی را تماشا کرده باشید، احتمالاً آن ها را دیده اید. نوارهای رنگی که در قسمت هایی از بدن مثل شانه ها، زانوها، پشت و شکم دیده می شوند. نوارهای حرکتی تا کنون اهداف مورد انتظار را برآورده کرده اند. اما برای اطمینان از این که این نوارهای کینزیو دقیقا چه کارهایی می توانند انجام دهند باید تحقیقات بیشتری انجام شود. متخصصین ارتوپد فنی با توجه به مشکل بیمار کینزیو تیپ مناسب را برای بیمار طراحی و به کار می برند.

آغاز ثبت نام دوره آموزشی تیپینگ و کینزیوتیپ در کرمانشاه - پایگاه اطلاع رسانی، خبر، تحلیلی پزشکی ورزشی ایران

 

تیپ یا نوار کینزیو در تهرانسر چگونه کار می کند؟

نوار کینزیو تیپ قابلیت کشسانی بالایی دارد. جنس آن ترکیبی اختصاصی از پنبه و نایلون می باشد. در حقیقت برای شبیه سازی خاصیت ارتجاعی پوست طراحی شده اند. به منظور این که فرد بتواند حین استفاده از آن، در دامنه حرکتی نرمال بدنش فعالیت کند. این کینزیو تیپ ها در برابر آب نیز مقاوم هستند. مقاومت و دوام آن ها به حدی است که می توانند سه تا پنج روز، حتی حین کار یا حمام کردن، سالم بمانند و کارایی داشته باشند. هنگامی که این تیپ در تهرانسر به بدن چسبانده می شوند، کمی به عقب پس زده می شود و پوست را به آرامی بلند می کند. اعتقاد بر این است که این امر به ایجاد یک فضای میکروسکوپی بین پوست و بافت های زیر آن کمک می کند. همچنین به جهت حسی که روی پوست ایجاد می کند، می توان از آن برای تشویق یک پوزیشن صحیح استفاده کرد.

 نوار کینزیو تیپ در تهرانسر
جهت مشاوره، رزرو نوبت، ویزیت با شماره های ۰۲۱۴۴۵۰۸۶۵۲ و ۰۲۱۴۴۵۰۴۴۲۳تماس بگیرید.

فواید استفاده از نوار کینزیو تیپ در تهرانسر

  • افزایش فضای مفصلی. مطالعات نشان دهده اند که وقتی نوار کینزیو تیپ روی زانو یا شانه قرار می گیرد، فضای مفصلی آن افزایش پیدا می کند. حتی اگر این افزایش فضا بسیار اندک باشد، ولی باز هم احتمال التهاب مفصلی را کاهش می دهد.
  • تغییر مسیر سیگنال های درد به کمک کینزیو تیپ در تهرانسر . اطلاعات مبنی بر ایجاد درد و فشردگی بافت توسط سیستم عصبی حسی به مغز منتقل می شود. برخی از فیزیوتراپیست ها معتقدند نوار کینزیو با برداشتن فشار از روی بافت، مسیر این اطلاعات حسی را تغییر می دهد. از این ویژگی برای رفع التهاب و گرفتگی در نقاط در هم تنیده و گیر افتاده (Trigger point) نیز استفاده می شود.
  • بهبود گردش خون و مایعات بدن. در زمان آسیب دیدگی، نوار کینزیو تیپ ممکن است به بهبود گردش خون و کاهش تورم در ناحیه آسیب دیده کمک کند. این قابلیت در بهبود سریع تر کبودی نیز موثر است. مطالعات اخیر تاثیر مثبت استفاده از نوار کینزیو تیپ در تهراسر را در کاهش لنف ادم را نشان داده است. به مخصوص در افرادی که تحت درمان سرطان پستان و یا تعویض مفصل زانو قرار گرفته اند.

موارد استفاده نوار کینزیو تیپ در تهرانسر

همان طور که گفته شد، نوار کینزیو، نواری درمانی است که به طور هدفمند بر روی بدن چسبانده می شود. که هدف استفاده از آن پشتیبانی از بدن، کاهش درد و تورم و بهبود عملکرد است. به این منظور در موارد مختلفی می توان از آن استفاده کرد مثل:

  • کمک به بهبود آسیب ها در کنار درمان فیزیکی مانند: کار درمانی
  • پشتیبانی از عضلات یا مفاصل ضعیف بدن
  • بازگرداندن و تصحیح عملکرد ماهیچه ها. به عنوان مثال، اصلاح وضعیت سر و گردن
  • وضعیت دهی به مفاصل در جهت مورد نظر به کمک نوار کینزیو تیپ در تهرانسر
  • افزایش عملکرد و حفاظت در برابر آسیب دیدگی
  • کنترل و تشویق الگوی حرکتی مناسب
  • نوارهای کینزیو تیپ و کاربرد آن ها | کلینیک فیزیوتراپی سبلان شرق

حوزه های کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر

در حیطه ی جسمی ، حوزه های عملی کاردرمانی جسمی غرب تهران در تهرانسر شامل موارد زیر است:

  • ارزیابی و تجویز وسیله ها و فناوری های کمکی؛ یعنی سازگار کردن محیط فرد، برای افزایش مشارکت در فعالیت مدنظر. این مسئله می تواند هر چیزی باشد، از یک صندلی دوش معمولی برای بهبود ایمنی هنگام دوش گرفتن، تا یک ویلچر سفارشی برای ارتقای تحرک عملکردی.
  • اعمال مداخله هایی از جمله ایجاد مهارت برای تقویت مهارت های زندگی شخصی و تنظیم کردن فعالیت برای به حداکثر رساندن استقلال، ایمنی و مشارکت فرد. نوار کینزیو تیپ در تهرانسر به کمک کاردرمانگر برای مراجعانی که نیاز دارند، استفاده می شود.
  • ارائه ی توصیه هایی به بیمار برای ایجاد اصلاحاتی در محیط خانه برای تقویت و حمایت از میزان استقلال فرد در منزل
  • انجام ارزیابی و ارائه ی توصیه‌هایی کاربردی و ضروری برای بهبود عملکرد فرد در محیط های منزل، مدرسه و یا کار

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در مشکلات جسمانی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

https://taravatrehab.com/%da%a9%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%b1%d9%85%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%ac%d8%b3%d9%85%db%8c-%d8%ba%d8%b1%d8%a8-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86%d8%b3%d8%b1/

منابع:

  1. healthline
  2. chiroeco

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *