کار درمانی فلج ارب

کاردرمانی در آسیب های تاندونی در تهرانسر می تواند در حیطه کاردرمانی در ارتوپدی است و بر زندگی همه  ما تاثیر مهمی بگذارد. زیرا ممکن است حین قدم زدن یا حتی انجام  بازی و ورزش دچار آسیب تاندونی شویم. مهم نیست که چه مقدارآسیب دیده باشیم. به هرحال کار درمانی به کمک ما نمی آید تا ما را به عملکرد نرمالمان برگرداند. کاردرمانی در آسیب های تاندونی باعث میشود مفصل آسیب دیده سریعتر به حرکتش برگردد. و همچنین درطول مدت بهبودی، درد را کاهش دهد. و اما نکته مهم این که کاردرمانی سبب میشود تا از آسیبهای دائمی و مشکلات ثانویه که احتمال بروز دارند، جلوگیری شود.

کاردرمانی در آسیب های تاندونی

تاندون ها، بخشی از بافت های نرم بدن هستند که با استفاده از انقباضات عضلات، استخوان ها را به هم متصل می کنند. آسیب های تاندونی می توانند در نتیجه فعالیت های ورزشی، آسیب های حاد یا آسیب های ناشی از فرایند پیری رخ دهند. برای درمان آسیب های تاندونی، کاردرمانی به عنوان یک روش درمانی مؤثر شناخته شده است.

انتظارمان از مداخلات کار درمانی در آسیب های تاندونی چیست؟

کاردرمانگر ترکیبی از تکنیکها، برای تسکین درد و تقویت هماهنگی، قدرت و انعطافپذیری استفاده خواهدکرد. شاید لازم باشد از وسایل ورزشی مانند دوچرخه و تردمیل نیز استفاده شود. همچنین درمانگر ممکن است التهاب حاصل از آسیب را با گرما یا سرما بهبود ببخشد. یا پیشنهاد می کنند استفاده از جکوزی را امتحان کنید. برخی دیگر از روشهای کاردرمانی در آسیب های تاندونی در تهرانسر شامل تحریک الکتریکی و ماساژ است.احتمالاً تمرینات کششی و تقویتی برای انجام در خانه به شما آموزش داده میشوند. ترکیب همه این موارد سبب بهبود بهتر، سریعتر و ایمن تر تاندون میشود.

کاردرمانی تاندون انگشت دست

کاردرمانی تاندون انگشت دست، یک روش درمانی است که برای بهبود قدرت، انعطاف‌پذیری و عملکرد تاندون‌های انگشتان استفاده می‌شود. این روش به‌طور اصولی برای درمان اختلالات تاندونی مانند تاندون ناقص یا تاندون رشته‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاردرمانی تاندون انگشت دست شامل تمرینات خاصی است که بر اساس مشکلات خاص فرد تنظیم می‌شود. این تمرینات می‌تواند شامل انجام حرکات مختلف با استفاده از انگشتان، استفاده از وزنه‌ها یا ابزارهای خاصی باشد. هدف از این تمرینات، بهبود قدرت و کنترل حرکتی تاندون‌های انگشت دست است. کاردرمانی تاندون انگشت دست معمولاً توسط توانبخشی‌بخش یا توانبخشی‌گر اجرا می‌شود. آنها با استفاده از تکنیک‌های خاص و تمرینات مرتبط، به فرد کمک می‌کنند تا قدرت تاندون‌های انگشت دست خود را تقویت کند، انعطاف‌پذیری را افزایش دهد و از طریق حرکات دقیق، عملکرد عادی را بهبود بخشد.

مداخلات کاردرمانی در آسیب های تاندونی، قبل از جراحی

پزشک ممکن است از بیمار بخواهد که قبل از انجام عمل جراحی، به کاردرمانی بزرگسالان مراجعه کند. در چنین شرایطی، درمانگر ممکن است این اهداف را برا ی او تعیین کند:

  • بهبودسرعت حرکت مفصل. به آن افزایش “دامنه حرکت” نیزگفته میشود. در اینجا تمریناتی ارائه میشود که بلافاصله پس از آسیب دیدگی شروع میشود. ممکن است شامل استفاده از دوچرخه ثابت، یا تمرینات خم و بازکردن مداوم مفصل و چرخش اندام باشند.
  • کاهش تورم. یکی از مداخلات کاردرمانی در آسیب های تاندونی در تهرانسر در اینجا، استفاده از سرما برای بهبود جریان خون دراندام است. خود بیمار نیز می تواند از کیسه یخ استفاده کند. و همزمان اندام آسیب دیده را بالاتر از سطح قلبش قراردهد. تحت فشار گذاشتن مفصل با باند و تمرینات دامنه حرکتی نیز به کاهش تورم کمک میکند.
  • حفظ قدرت عضلات. تعداد دفعات تکرار تمرینهای تقویتی بستگی به شدت آسیب دیدگی دارد. اما این تمرینات شامل بالا آوردن مستقیم پا، اسکات، کشش اندام و تمرینات فشاری است.
  • حفظ سلامت قلب. ورزش شامل ورزش های هوازی، شنا و استفاده از دوچرخه ثابت است.

اهداف مداخلات کاردرمانی در آسیب های تاندونی بعد از جراحی

هدف از انجام کاردرمانی در آسیب های تاندونی، پس ازعمل جراحی چیست؟ هدف این است که مفصل در کمترین زمان به صورت خوب و ایمن، عملکرد نرمال داشته باشد. هر شخص برنامه متناسب با خود را دریافت خواهد کرد. اما اصول کلی آن به شکل زیراست:

هفته های ۱_۳. هدف این است که دامنه حرکت افزایش یابد. و بیمار بدون عصا حرکت کند.

هفته های ۴_۶. شامل تمریناتی که به فرد اجازه میدهد تا جای ممکن مفصل خود را خم و صاف کند. اهداف درجهت تلاش برای بازگرداندن توانایی استفاده نرمال از اندامش است.

هفته های ۷_۱۶. اهداف شامل دستیابی به دامنه حرکتی کامل در عین عدم وجود تورم و درد، با ورزش است.

کاردرمانی تاندون انگشت دست

درمان توانبخشی آسیب تاندونی، بدون جراحی

درمواردی که نیاز به جراحی نباشد میتوان از مداخله مستقیم کاردرمانی جسمی در آسیب های تاندونی در تهرانسر بهره برد. تشخیص این امر به عهده پزشک میباشد. این مداخلات عموما به شکل زیر انجام می شوند:

  • تمرینات کششی و افزاینده انعطاف پذیری. برای کمک به بهبود کامل تاندون و جلوگیری از درد طولانی مدت.
  • تمرینات تقویت کننده. برای کمک به بازسازی قدرت تاندون و جلوگیری از آسیب دیدگی ثانویه

برای گرفتن بهترین نتیجه و بازگشت سریع تر به زندگی نرمال، باید به تمامی موارد توجه شود.در واقع فرد باید به موقع در تمامی جلسات درمان شرکت کند. و تمرینات تجویز شده توسط کاردرمانی در آسیب های تاندونی در تهرانسر در منزل را نیزانجام دهد.

کاردرمانی در اختلالات ارتوپدی چگونه به این افراد کمک می کند؟

کاردرمانی به بیماران برای رسیدن به حداکثر استقلال کمک می کند. کاردرمانگر راهکار هایی جهت رویارویی با چالش های روزانه ارائه می دهد. نمونه هایی از مداخلات کاردرمانی شامل موارد زیر می باشد:

  • ایجاد سازگاری هایی در خانه و محل کار مراجع
  • آموزش تکنیک های جدید جهت انجام فعالیت های روزمره
  • استفاده از مدالیته ها و تکنیک های درمانی
  • حفظ راستای بدن و جلوگیری از بدشکلی و کوتاهی
  • جلوگیری از پوکی استخوان به دلیل بی حرکتی طولانی مدت
  • تسهیل روند بهبودی
  • مراقبت از زخم و حساسیت زدایی
  • انجام مداخلات توانبخشی حرفه ای در صورت لزوم
  • مشاوره و تجویز وسایل کمکی، در صورت نیاز، و آموزش استفاده از آنها
  • تجویز اسپیلنت و اورتز در صورت نیاز در کاردرمانی در آسیب های تاندونی در تهزانسر
  • کمک به افراد برای رسیدن به حداکثر عملکرد

منابع:

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در اختلالات ارتوپدی، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در اختلالات ارتوپدی در تهرانسر

2 دیدگاه

  • با سلام
    من بدنسازی کار میکنم متاسفانه تاندون کتفم کشیده شده چطوری می تونم از مرکز شما نوبت بگیرم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *