اسپلینت هالوکس والگوس در تهرانسر

بریس یا ارتز ارتوپدی در تهرانسر تقریبا امروزه  وسیله کاربردی رایجی به شمار می آیند که توسط متخصص ارتوپد فنی تهرانسر ساخته می شود. اما اغلب از کاربرد آن در روند بهبودی، برداشت غلطی شده است. به طور کلی از بازدارنده ها برای ایجاد بی حرکتی در مفاصل و بهبودی آنها در موقعیت مناسب استفاده می شود. به این ترتیب ماهیچه ها، تاندون ها و رباط ها حجم  مناسبی خون دریافت می کنند. همچنین از حرکاتی که ممکن است آسیب های موجود را تشدید یا بدتر کنند، جلوگیری می کند. دربرخی موارد، استفاده از بازدارنده مناسب حتی می تواند به بهبود کامل دامنه حرکتی پس از عمل جراحی کمک کنند.

ارتز چیست؟ - موسسه ارتوپدی فنی توان طب

بریس چیست ؟

پروتز یا ارتز یا بریس به دستگاه‌هایی گفته می‌شود که به منظور جایگزینی یا پشتیبانی از بخش‌های مختلف بدن بکار می‌روند. در ارتوپدی نیز از پروتز و ارتز به منظور درمان و تسهیل در حرکت و فعالیت بیماران استفاده می‌شود.

پروتز به دستگاهی گفته می‌شود که به منظور جایگزینی یک عضو یا بخش از بدن بکار می‌رود. این دستگاه معمولاً شامل قسمت‌های مصنوعی است که با بدن بیمار ارتباط دارد. از پروتز در مواردی استفاده می‌شود که یک عضو از بدن به دلیل بیماری، آسیب، یا تصادف از کار افتاده باشد. به عنوان مثال، پروتز استخوان، پروتز مفصل، پروتز قلب و … از جمله پروتزهای استفاده شده در ارتوپدی هستند.

استفاده از بریس چه هدفی را دنبال می کند؟

بریس یا ارتز های ارتوپدی در تهرانسر، اشیایی هستند که اغلب از مواد سفت و سخت مانند پلاستیک فشرده ساخته شده اند. همچنین از فلز، و یا حتی مواد نرمی مثل پارچه های بسیار محکم نیز برای ساخت آن استفاده می شود. که این ها برای جلوگیری از حرکت مفصل طراحی شده اند. هدف استفاده از ارتزها، اطمینان از این است که مفصل قادر به حرکت نباشد. که این محدودیت حرکت میتواند در حد خارج نشدن از یک محدوده خاصی در بعضی موارد ثبات کامل باشد. این کار تضمین می کند که همه بافتهای همبند فرصت بهبودی مناسب را دارند. برخلاف گچ، ارتز را میتوان به راحتی برای استحمام یا انجام مداخلات باز کرد یا پوشید. دربرخی موارد، ارتزها به شما  این امکان را می دهند تا فعالیت عضلات خود را در یک ورزش هدفمند حفظ کنید. این بازدارنده های ارتوپدی بسته به اینکه کدام قسمت از بدن نیازمند درمان است، کاربردهای متفاوتی دارد.

برخی از رایجترین انواع ارتزها

  • بریس گردنی(گردنبند طبی)
  • حمایت کننده و ثبات دهنده شانه
  • ارتز ثبات دهنده آرنج
  • مهارکننده اسکولیوز تنه و کمر
  • انواع زانوبندها (مثل مهارکننده درد قدامی زانو، زانوبند و الگوس و بازدارنده حرکت زانو)
  • بازدارنده مهاری مچ پا
  • ارتزهای ورزشی آفو در تهرانسر ، ارتز ارتوپدی در تهرانسر ، بریس در تهرانسر

تفاوت بین بریس و اسپلینت در چیست؟

ارتز و اسپلینت شباهتهای زیادی دارند.‌ درواقع این بازدارنده ها بسیار شبیه اسپلینت از پیش ساخته شده هستند. اما کاربرد این دوتا حدودی با هم متفاوت است. بازدارنده ها از اندام آسیب دیده برای مدت طولانی و حتی نامشخص یپشتیبانی میکنند. درحالی که از اسپلینت در شرایط اضطراری برای بی حرکتی ناحیه آسیب دیده استفاده می شود. از ارتزها عمدتاً در بیمارانی که دچار پیچ خوردگی یا کشیدگی هستند، استفاده میشود.‌

بعضی اوقات برای بازیابی استخوان های شکسته نیز کاربرد دارد. برعکس آن، آتل به طور معمول برروی شکستگی استخوان تمرکز می کند. اما ممکن است برای کمک به درمان پیچ خوردگی نیز استفاده شود.  به طورکلی،هر دو آنها ممکن است درمواردا ضطراری، و نیاز به کمک های اولیه استفاده شوند. اما ارتزها برای درمان طولانی مدت، و اسپلینت معمولا به طور موقت تجویز می شود. در واقع اسپلینت اغلب یک وسیله اورژانسی، و بریس در تهرانسر یک وسیله درمانی بلند مدت محسوب می شود.

چه کسانی به خدمات ارتوپدفنی نیاز دارند:

گروه اول از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی  نیاز دارند عبارتند از: افرادی که دارای مشکلات پا درد، زانودرد، کمردرد، صافی کف پا، عقب زدگی زانو، بدشکلی پا و کسانی که پا، دست، چشم و گوش خود را ازدست داده اند و نیاز می باشد برایشان وسیله ای ساخته شود.

گروه دوم  از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی نیاز دارند عبارتند از: کسانی که دارای معلولیت های مختلف هستند مانند افراد ضایعه نخاعی، فلج اطفال، جانبازان گرانقدر، افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، افراد مبتلا به فلج مادرزادی و ….. این افراد ممکن است به بریس در تهرانسر نیاز داشته باشند.

گروه سوم  از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی  نیاز دارند عبارتند از: کسانی که به صورت اورژانسی مراجعه می کنند  و دچار حادثه شده اند مانند: تصادف، پرت شدن از ارتفاع و… که نیاز فوری به وسایل کمکی و تثبیتی دارند.

منابع بریس در تهرانسر

  1. chiro-med.ca
  2. aafp.org
  3. physiotherapyindia.in

برای اطلاعات بیشتر در زمینه آفو و یا بریس دراپفوت در ارتوپدفنی تهرانسر، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

آفو در تهرانسر

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *