آرنج بند طبی در تهرانسر می تواند برای طیف وسیعی از افراد کاربرد داشته باشد. آسیب آرنج در تعداد زیادی از ورزشکاران دیده می شود. حتی می تواند باعث آزار افرادی شود که فقط به فعالیت بدنی تفریحی، و نه حرفه ای، مشغول هستند. گاهی اوقات در نتیجه شرایطی پیش میاید که حتی مربوط به فعالیت بدنی شدید هم نیستند. بهبودی آسیب های آرنج بسیار دشوار است. استفاده از آرنج بند می تواند روند بهبودی را موثرتر واقع کند که توسط متخصص ارتوپد فنی ساخته می شود. به این منظور اغلب ابزاری مهم برای تکمیل سایر روش های تسکین درد و بهبودی محسوب می شود.

قیمت آرنج بند نئوپرن با پد سه لایه طب و صنعت مدل 38120

انواع آرنج بند طبی

آرنج بند طبی یک وسیله پزشکی است که برای حمایت و تثبیت آرنج استفاده می‌شود. این بندها می‌توانند در درمان برخی از مشکلات آرنج مانند آرتروز، تندیسنجیت، ترمیم پس از جراحی یا آسیب‌های ورزشی مفید باشند. انواع مختلف آرنج بند طبی عبارتند از:

۱. آرنج بند تنیسی: این بند برای کاهش فشار و تثبیت آرنج در صورت تندیسنجیت لازم است. آرنج بند تنیسی معمولاً از نوارهای الاستیک ساخته شده است و در قسمت بیرونی آرنج قرار می‌گیرد.

۲. آرنج بند گلفی: این بند برای کاهش فشار و تثبیت آرنج در صورت تندیسنجیت گلفیست. آرنج بند گلفی نیز معمولاً از نوارهای الاستیک ساخته شده است و در قسمت داخلی آرنج قرار می‌گیرد.

۳. آرنج بند تانیس: این بند برای کاهش فشار و تثبیت آرنج در صورت تندیسنجیت تانیس لازم است. آرنج بند تانیس نیز معمولاً از نوارهای الاستیک ساخته شده است و در قسمت بیرونی آرنج قرار می‌گیرد.

۴. آرنج بند کامپرسیون: این بند برای اعمال فشار متناسب بر روی آرنج و کاهش التهاب و ورم مفید است. آرنج بند کامپرسیون معمولاً از مواد الاستیک یا نئوپرن ساخته شده است و در قسمتی از آرنج قرار می‌گیرد.

مهم است که قبل از استفاده از هر نوع آرنج بند طبی، با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی مشورت کنید تا بهترین نوع برای شرایط خاص شما را تعیین کنند.

آرنج بند طبی  در بروز چه آسیب هایی کاربرد دارد؟

مفصل آرنج به اندازه مفاصل تحمل کننده وزن مانند زانو و لگن در معرض آسیب نیست. اما همچنان می تواند دچار مشکلات فراوانی شود. بسیاری از این آسیب ها را می توان تا حدی توسط آرنج بند طبی درمان کرد.

برخی از آسیب های معمول که بستن آرنج بند برای آن ها کاربرد دارد شامل موارد زیر است:

  • التهاب تاندون(تاندونیت)
  • آرتروز
  • احتمال شکستگی استخوان
  • بورسیت و آرنج بند طبی در تهرانسر
  • التهاب اپی کندیل خارجی(آرنج تنیس بازان) یا اپی کندیل داخلی(آرنج گلف بازان)
  • رگ به رگ شدن، کشیدگی و پارگی تاندون ها. که در بین ورزشکارانی که حرکت پرتابی زیادی دارند شایع است.(مانند بازیکنان بیس بال)

آسیب های التهابی معمولاً به دلیل استفاده زیاد از آرنج ایجاد می شوند. در این موارد، علائم شامل درد، احساس ناراحتی در آرنج و بازو، و ضعف در گرفتن است.

 

 آرنج بند طبی در تهرانسر

نحوه عملکرد آرنج بند به چه صورت است؟

نحوه اثر گذاری آرنج بند طبی به همان روش اکثر ساپورت کننده های ارتوپدی است. به طور کلی سه مزیت اصلی را برای افرادی که از آسیب دیدگی آرنج رنج می برند فراهم می کند:

  • متراکم سازی
  • حمایت و جلوگیری از حرکات اضافی
  • حفظ گرما

متراکم سازی سبب جلوگیری از انتقال نیروهای وارد شده به بافت نرم، به سمت نقطه دردناک می شود. همچنین سبب بهبود خون رسانی به ناحیه آسیب دیده می شود. که این به نوبه خود باعث ترمیم سریعتر و کاهش درد می شود.

آرنج بند طبی در تهرانسر همچنین می توانند از ناحیه آسیب دیده و ساختارهای اطراف آن حمایت کند. پشتیبانی از آرنج باعث می شود که مفصل پس از آسیب دیدگی ثابت بماند. بنابراین از حرکات اضافی یا تجارب منفی جلوگیری می شود. با این کار خطر تشدید آسیب نیز کاهش میابد. بسیاری از آرنج بندها می توانند زاویه عملکرد تاندون را نیز تغییر دهند. این امر به نوبه خود جهت اعمال نیرو توسط مفصل را تغییر می دهد. بنابراین علائم آسیب هایی مثل آرنج تنیس بازان و آرنج گلف بازان را تسکین می دهد. این امر با جلوگیری از تشدید التهاب، زمانی را برای بهبودی ناحیه آسیب دیده فراهم می کند.

یک مزیت نهایی آرنج بند طبی در تهرانسر این است که با پوشاندن مفصل، ناحیه تحت درمان را گرم می کند. گرما درمانی سبب گشاد شدن رگ ها و تقویت جریان خون می شود. به این طریق به شل شدن عضلات و در نتیجه کاهش درد کمک می شود. هرچه ناحیه آسیب دیده کمتر در معرض درد و التهاب مجدد قرار گیرد، طول زمان بهبودی کاهش پیدا می کند.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مداخلات کاردرمانی در شکستگی ها، لینک زیر را مطالعه فرمایید.

کاردرمانی در شکستگی ها در تهرانسر

چه کسانی به خدمات ارتوپدفنی نیاز دارند:

گروه اول از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی  نیاز دارند عبارتند از: افرادی که دارای مشکلات پا درد، زانودرد، کمردرد، صافی کف پا، عقب زدگی زانو، بدشکلی پا و کسانی که پا، دست، چشم و گوش خود را ازدست داده اند و نیاز می باشد برایشان وسیله ای ساخته شود. این افراد ممکن است به آرنج بند طبی در تهرانسر نیاز داشته باشند.

گروه دوم  از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی نیاز دارند عبارتند از: کسانی که دارای معلولیت های مختلف هستند مانند افراد ضایعه نخاعی، فلج اطفال، جانبازان گرانقدر، افرادی که دچار سکته مغزی شده اند، افراد مبتلا به فلج مادرزادی و ….. این افراد ممکن است به بریس در تهرانسر نیاز داشته باشند.

گروه سوم  از افرادی که به خدمات ارتوپد فنی  نیاز دارند عبارتند از: کسانی که به صورت اورژانسی مراجعه می کنند  و دچار حادثه شده اند مانند: تصادف، پرت شدن از ارتفاع و… که نیاز فوری به وسایل کمکی و تثبیتی دارند.

منابع آرنج بند طبی در تهرانسر

  1. dunbarmedical.com
  2. orthopedicsportsdoctor.com

برای اطلاعات بیشتر در زمینه مچ بند طبی، لینک زیر را مطاعه فرمایید.

مچ بند طبی در تهرانسر

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *